Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Därför kommer jag att rösta nej idag


J. Rönnberg

Rekommendera Poster

En annan intressant grej är att de personerna som just skulle registrera min röst inte fattade varför man skulle ta med ID kort... Har man Noll i säkerhets tänkande och är allmänt bortkommen så ska man inte vara kontrollant för ett folkval. (Hela mitt säkerhetstänkande bara skrek av vrede när de inte kollade mitt ID kort, fan vad jag hatar sådana människor.)

 

Håller med om att det är skumt. Man kommer dit, visar sitt röstkort, stoppar en lapp i kuvertet. Lämnar det till kontrollanten som läser upp numret på röstkortet, någon assistent letar upp namnet och frågar ex. "Anders Larsson?". Man säger "Ja" och rösten är räknad...

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8. Priserna _kommer_ att höjas; kanske inte under införandet (som vissa handlare lovat), men efter det kommer de att höjas och Konsumenterna (du och jag) kommer att få det sämre.

Priserna kommer att höjas oavsett om vi går med eller inte. Frågan är vilket alternativ som leder till högst priser (aja, kanske petnoga, antar att det var så du menade).

 

Annars tycker jag mig se en övervägande del argument från nej-sidan här. Några har bara lagt in "röstade ja" utan vidare utveckling. Saknas bra argument?

 

Eftersom båda sidor haft mer eller mindre urusla argument i sina kampanjer har det varit svårt att bilda sig en uppfattning. För mig blev det tillslut ett (inte alls solklart) NEJ.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..tja hos oss fick man visa ID (att de sedan inte verkade direkt titta på det var väl en annan sak ;)... nåja

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till alla som röstade NEJ:

 

Är det så bra med högre ränta (2%) än i Euroland?

Är detta oviktigt?

Har det större betydelse hur en sedel eller ett mynt ser ut?

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så bra med högre ränta (2%) än i Euroland?

Är detta oviktigt?

 

Frågan du ska ställa dig är VARFÖR är räntan 2%enh högre i Sverige?

Är det för att Sverige är sämre?

 

Nej, det är för att den svenska ekonomin går bättre än den inom emu, därför anser riksbanken att räntan bör vara högre för att inte inflationen ska öka.

 

Räntan är inget som är statiskt utan sätts av Riksbanken till det de tycker är läpligt för sverige vid det aktuella tillfället.

 

Svaret på din första fråga blir därför: Ja, det är bra!

och på din andra fråga: Det är i allra högsta grad viktigt att man inser vad räntan står för och inte som Lars Lejonborg tycker att räntan ska vara jättelåg så att villaägarna inet behöver betala så mycket för lånen, skit samma i inflationen (okej, den sista sa han inte)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...