Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemma bygge


jakei

Rekommendera Poster

Hej! alla som kan datorer Jag har byggt en ny dator och kopplat in allt rätt å så med hård discar osv. men när jag ska ta och instalera windows så säger datorn att jag ska ta bort all flyttbar lagringsmedia. Vilket e mysko eftersom jag inte har någon floppy eller liknande. Vad kan vara fel och hur åtgärdar jag det?

 

=)

 

/jakei

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Jag brukar bara få upp ett liknande meddelanden när det är dags att starta om datorn under installationen. Du har ingen CD-läsare då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

I grundutförandet ska du bara ha så att datorn precis kan fungera som en dator. Bara det nödvändigaste, som grafikkort, hårddisk, CD-romspelare och eventuellt en floppy (om än ganska onödig idag).

 

Jag vet inte om du stoppat in allt du köpt eller hur du gjort, men prova som jag skrev ovan. Lättare att felsöka då.

 

Ditt problem är i alla fall ganska skumt. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medelandet är troligen en uppmaning att ta ut disketter och CDskivor som du använt under installationen av Windows.

Har du inga disketter eller CD-skivor i datorn , ja då har du varit med om ett av vondos vanliga konstigheter..

 

Tex fick jag när jag använde "InternetWizarden" i w95B i arvika 1997 veta att det inte fanns nån internetleverantör i mitt riktnummerområde, jag hade kört Algonet sedan 1995.....

Samma wizard gav 1998 samma resultat i Göteborg!

Det saknas internetleverantör i ditt område 031...

 

 

 

Firewall&router Clark Connect 1.3 wks Gentoo,Knoppix,RedHat, spel windos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...