Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

After Effects?


p.a.s

Rekommendera Poster

Hej

Det här är troligtvis en lite dum fråga, men jag undrar vad programmet Adobe After Effects är för program och vad har det för relation till Adobe Premiere?

 

p-a.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har en del gemensamt, men After Effects kan sägas vara mer ett program för att göra snygga effekter på dina filmer. Premiere är mer ett traditionellt redigeringsprogram för att klippa ihop filmsnuttar.

 

Utan att ha arbetat allt för mycket i Premiere vågar jag påstå att man med After Effects kan göra "allt" som Premiere kan - plus en hel del till.

[inlägget ändrat 2003-09-12 08:52:13 av .sun]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...AfterEffects är ett så kallat compositing-program, där man jobbar med ett klipp i taget, lägger ihop lager och adderar effekter och så vidare.

 

Premiere är ett videoredigeringsprogram där du jobbar med många klipp (som du då eventuellt har gjort eller putsat på i aftereffects) och arrangerar ordningen på dem och lägger på övergångseffekter och mindre/enklare korrigeringar per klipp, ljud och musik och så vidare.

 

Tvivlar starkt på .suns sista mening, after effects kommer nog att dö eller storkna om man försöker ladda in en hel film i det ;)

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, jag ska nog sätta mig in lite mer i After Effects, det verkar ju vara ett bra kompliment till Premiere.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ju klart, ska du jobba med riktigt skitstora saker så är AE ingen höjdare. Vi gör en del vinjetter (från ca 10 s till högst ett par minuter) o ibland större saker kanske en halvtimma/timma. De större jobben går direkt in i videoredigeringsburken som har edit, för vidare utskjutning till band/DVD/vad kunden nu vill ha.

 

Men för små jobb där man vill kunna göra lite roliga saker funkar AE klart bättre än Premiere. Allt beror på vad man ska ha programmet till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...