Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.jsp/java/html --> .pdf/bild A4 dokument?


Tony_t96tli

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag behöver skapa ett pdf dokument eller liknande, för att kunna sända som med mail. Informationen i pdf dokumentet ska ha en bakgrundsbild, och text som hämtas från en databas. Jag skriver i .jsp, java, html.

 

Är det någon som vet något sätt att exempelvis kunna trycka på en knapp på hemsidan, så skapas det ett pdf dokument.

 

I mina tankar så ser jag någon java kod som kanske använder Acrobat distiller automatiskt... vet ej. Roligast vore om det gick att skapa ett bilddokument typ A4 från en hemsidas utseende.

 

Tacksam för tips.

 

 

/Tony_t96tli

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog låta java-koden generera pdf:en med nåt annat än distiller. Det finns flera paket i native java som är mer eller mindre bra på att göra pdf:er.

 

En google på java pdf generate ger en handfull träffar bara på förstasidan.

 

Distiller är förvisso bra, och om det är t.ex word-dokument som ska användas som mall är det säkert det enklaste men jag tror du får en rätt omständig och seg lösning jämfört med alternativen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina tankar så ser jag någon java kod som kanske använder Acrobat distiller automatiskt... 

 

Du, som många andra här, har "tankar" och förhoppningar om hellösningar. Hur vore det att först läsa sig till grunderna i det du håller på med och sedan ställa specifika frågeställningar?

 

Det blir lite lättare att ge svar då!

 

- Chris

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...