Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dansande skuggor TFT

affepaffe

Recommended Posts

Har haft en Samsung Syncmaster 19" med den var närmast oskarp i en mitt zon. Bytte till Hansol H750 TFT. Kanonbild med det dansar en del skuggränder svagt i bakgrunden uppå och neråt lite då och då. Alla drivisar i å så. Någon mer som sett liknande

/Affe

P4 2,6

200 GB

Geforce Ti 400

Har haft en Samsung Syncmaster 19" med den var närmast oskarp i en mitt zon. Bytte till Hansol H750 TFT. Kanonbild med det dansar en del skuggränder svagt i bakgrunden uppå och neråt lite då och då. Alla drivisar i å så. Någon mer som sett liknande

Om du med dansande "skuggränder" menar horisontala ränder, så ser jag det just nu. Och det måste bero på att det står en annan bildskärm igång tätt, tätt intill.

Kan en TFT störas av elektromagnetiska vågor? Inte borde de vara lika känsliga som CRT-skärmar iallafall. Värt att undersöka dock.

En anna tanke är att du kör med fel arbetsfrekvens för skärmen. Testade min 6Hz med 70 Hz, då blev det statiska ränder på skärmen. 72 Hz och 75 Hz fungerade dock.

Testa att flytta skärmen och gräna sladden till den en bit ocj se om det ändras. Testa även skrämen med en annan dator/grafikkort om möjligt.

/T

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...