Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konvertera real audio filer till mpeg


ozzy

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Har en bunt musik videos i real audio filer.Vill kunna bränna av dem för att sedan köra dem i dvd spelaren.Dvd`n tar bara mpeg filer så hur gör man. Har testat att göra om dem i change filtype 1.0 men antingen gör ja fel eller så lär jag göra nåt annat. snälla nån hjälp........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
squarehead

Hej du...

Jag vet inte hur man gör konvertieringen. Men jag blev lite nyfiken när jag såg din fråga - och tänkte ställa en motfråga:

Blir inte kvalitén ganska dålig med RealAudio? Eller är den variabel, precis om i MP3-formatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !

 

Angående din mot fråga så kan jag tyvär inte svara eftersom jag ännu inte kunnat testat.Realaudio verkar vara i sämre kvalitet så jag håller med, men utan att testat så ?? Hör gärna av dig om du kommer på hur man gör. se yaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... Om du konverterar från RealAudio, där en stor del av ljud- och bildinformationen redan gått förlorad i kodningen, till MPEG (som gör samma sak - så vitt jag vet), så lär slutresultatet knappast bli bättre än RealAudio-filen. Möjligen lika eller med större sannolikhet sämre. Men, du kanske inte bryr dig så mycket om kvalitén. Och då är ju hela det här resonemanget bortkastat. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha !

 

Nu va de så att de inte handlade om kvalite utan, om det går att göra om realaudio filer till mpeg. När man konverterar till mpeg så visst försvinner det en del information på vägen men inget som du kan lägga märke till utan mätinstrument

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Jisses. Det går inte att formatera om en mediafil till ett annat format bara genom att ändra filtyp. Man måste öppna i ett program som klarar att konvertera komprimeringsalgoritmerna. Ingen aning om det fungerar med .ra, däremot är det ett helt värdelöst mediaformat eftersom det är optimerat för strömmande audio/video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...