Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtual PC...Error -127...Diskkrasch!


Jonas12

Rekommendera Poster

Jag försökte (och lyckades) installera Virtual PC 3.0 på min iMac DVD SE. Ett par gånger öppnade programmet snällt ett nytt fönster med W95.

 

Den tredje gången ville det dock sig inte. Istället fick jag upp en ruta med meddelandet "Wait while PC configuration is restored" el. dyl. Inget lästes från hårddisken, klockan tickade och datorn gick inte att stänga av. Efter en dryg halvtimme fick jag rycka kontakten.

 

Vid nästa start började problemen på allvar. Det gick inte att hämta post från något av mina tre konton. Jag fick meddelande om att fel -127 hade inträffat. Flera program vägrade starta (VP 3.0, Skriv text, Hjälp, Powerpoint m.m. Datorn "frös" även om muspekaren gick att röra. Omstart eller avslagning var omöjlig och kontakten måste ryckas igen).

 

Jag beslöt mig då för att återskapa program med den bifogade disken och valde att "spara originalen". När processen var färdig fick jag felmeddelandet att det "inte gått att skapa en bild från MacintoshHD.img" samt att hårddisken kanske inte skulle gå att anropa. Felet -127 angavs åter i ett hörn av meddelanderutan.

 

Varningen visade sig tyvärr vara riktig. Vid nästa start visades den traditionella MacOS-hälsningen, tillägg laddades och sen en tom skärm med klocka.

 

Vad gör jag? Ska jag återskapa med radering av hårddisk? Då drabbbas jag av många ominstallationer och förlorade filer.

 

Tacksam för tips,

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag har inget svar på din fråga, men nån på MacNytts listor kanske kan hjälpa dig...

gå in på www.macnytt.com och joina en nyhetslista, t.ex. MacOS. den är det mycket folk i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...