Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

alternativ till webmin


pepino

Rekommendera Poster

Jag vill ha ett alternativ till webmin, men det får inte vara webbaserat, allts åen vanlig grafisk kontrollpanel, som kan fixa allt mellan himmel och gjord...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha ett alternativ till webmin, men det får inte vara webbaserat, allts åen vanlig grafisk kontrollpanel, som kan fixa allt mellan himmel och gjord...

 

Det finns ingen Linuxdist som har någon kontrollpanel som klarar av att fixa ens en bråkdel av vad Webmin klarar, men den dist som har den mest omfattande kontrollpanelen är: Mandrake :) Dags att byta från Rödluvan ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linuxconf?

 

Ungefär som att rekommendera en trampcykel åt någon som just spanat in sig på en skinande, blankpolerad, Honda Gold Wing .. ;)

 

Ärligt talat, det går antagligen mycket snabbare att konffa textfiler direkt i vi än att använda Linuxconf, om man vet vad man gör. Haken här var just att inte veta, ungefär som att inte kunna trampa. Det är där en kontrollpanel kommer in i bilden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att byta från Rödluvan ?

 

Isf hade det varit från freebsd till mandrake, och det är som att byta från en dansk pilsnerkorv till en grillad flintastek, (öö) eller nåt, aja skitsamma nåtgot mandrake blir det inte, och inte webmin heller, för det känns oseriöst, så det blir ee, vi har jag aldrig orkat sätta mig in i...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...