Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bra dvd brännare - och +


natta

Rekommendera Poster

hejsan jag undrar om det finns någon som har bra koll på dvd brännare vilken är att före dra om man vill ha en dvd brännare som tar både + och - r skivor en nec 1300? eller en Pioneer A06 eller en Sony DRU-500 eller en Sony DRU-510A

 

gärna tips på om det går att köra biliga bulk skivor också tacksamm för alla svara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nec ND- 1300 är billig och snabbare än Sony DRU-500A. Modellerna Sony DRU-510A och Pioneer A06 har jag inte provat så vågar inte uttala mig om dem.

 

mvh,

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen problem snabbt bränna billiga media på en billig brännare.

Konsten är att hitta en billig DVD-ROM eller DVD-spelare som kan läsa dem ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Hehe..

 

NEC tillverkar de flesta DVD-brännarna idag (fortfarande?), och 1300-brännaren är en helt duglig variant. Billiga skivor (har mest erfarenhet från CD) vållar givetvis fler problem än dyra, men dagens läsare skall klara alla utan problem i princip.

 

Okej: RUSTA:s 600:- stationära TV-DVD-spelare kanske inte klarar billiga DVD-skivor, men den kanske inte klarar så mycket annat heller..

;-)

 

Inlägget har genererats genom ADB!

 

[inlägget ändrat 2003-09-06 00:20:14 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej...vad menar du RiceMan med att NEC-1300 är snabbare än Sony DRU-500A? Vad jag vet om dessa är att samtliga nämda klarar att bränna i 4X hastighet, men att NEC:en är slöare vid cd-bränning och dessutom har större problem med kompabiliteten med flertalet medier. Har själv NEC-1300 och Sony DRU-500A och föredrar Sony:s brännare framför NEC:en. Mer info om CD/DVD-brännare finns här:

http://www.dvdrhelp.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...