Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oaktuella tester i MD

jomany

Rekommendera Poster

Är det någon mer än jag som tycker att MD:s tester på multimediahårdvara känns en smula gamla, dvs produkterna som testas och jämförs med varandra saknar riktg konkurens från nyare och (eventuellt) bättre grejjor.

Testen av ljudkort som gjordes här för leden känndes varken fräsch eller komplett.

Detta gäller även MD:s tester av mjukvara. Ett paradexempel var när MD testade bilbehandlingsprogram endast någon vecka innan Photoshop 5:an kom ut.

Eftersom man inte är lika låst vid programvaror som vid hårdvara så stoppar jag in detta inlägg här under mm/audio/video.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

visst är det så, tyvärr så är de en av de få tidningarna som har en layout som jag kan stå ut med. Varför kan inte layoutarna på MacWorld och Cap&Design hålla några kurser för de övriga inom IDG? Jag läste några nummer av av PC+ men jag fick utslag runt ögonenså det var bara att lägga ner. De kanske tillhör ett annat förlag iofs men det var schyssta artiklar. Nåja, om det som skrivs är relevant (som om detta är det)och "up to date" så skulle jag vara nöjd.

Det är väl snart dags för MD att testa SBLive.

/Snyggve

Länk till inlägg

OPL3 är den antika syntkretsen som sitter på nästan alla gamla ljudkort från det ursprungliga Soundblaster och framåt.

Yamaha har givit ut två chipset efter det. OPL4 som kom för cirka tre år sedan och YMF724 som kom förra året.

Vart vill du komma egentligen? Vet du över huvud taget vad du pratar om?

/Stuttaton

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...