Just nu i M3-nätverket
Jump to content

refresh

Nerstu

Recommended Posts

Håller på med ett projekt som går ut på att presentera en ide där uppdrag ska skickas ut till mobiler som man sedan ska bekräfta med ja eller nej. Hur fungerar push? Kan man skicka en specifik wapsida via push?

I det aktuella meddelandet ska det bara finnas text. Det är också viktigt att det inte kostar så mycket pengar eftersom sådana här meddelanden kommer skickas frekvent. Tänkte också att personen skulle stanna kvar på wapsidan tills uppdraget var utfört och på så sätt visa sin status som upptagen. Låter det som möjligt? Maila gärna om du har koll på wap och vill föra en dialog.

alfred.nerstu@hyperisland.se

mvh Alfred

Detta är ett forum, alltså mailar jag inte dig, utan svarar här.

Vad jag vet, stöder inte de svenska operatörerna Push-tekniken (som tur är - jag får tillräckligt med spam).

Hmm, MMS bygger ju på den tekniken och på min T310 finns det en "inkorg för push" under "WAP-tjänster" i menyn. Säker på att det inte stödjs i Sverige?

MMS är en push-teknik, precis som SMS. Men WAP-push stöds inte vad jag vet.

Att det finns ett menyalternativ för "inkorg för push" betyder ju inte att det nödvändigtvis måste fungera...

Ok, låter vettigt, kan inget om det här.

Men vet du/någon om det finns någon motsvarighet till html-funktionen refresh i wml?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...