Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

två skärmar.


p.a.s

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en liten fråga om bildskärmar, det är så att jag jobbar en del i olika ljud och bildredigeringsprogram och jag börjar bli lite trött på alla fönster som ligger överallt, så nu funderar jag på att köpa en till skärm så att jag kan dela upp arbetsytan lite bättre men….på mitt grafikkort så har jag bara en VGA-port så nu undrar jag alltså om det går ansluta en till skärm på något sätt utan att köpa nytt grafikkort?

Jag har också en DVI-port (tror jag det heter) på grafikkortet, går den använda till en vanlig billig skräpskärm på något sätt eller måste det vara en platt skärm till den porten?

 

Skulle vara tacksam om det finns någon som vet något om dyligt…

 

p-a.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en DVI-A eller DVI-I finns det även analog signal i DVI-porten och med en liten adapter DVI-VGA så kan du ansluta en vanlig VGA skärm.

 

Men jag är inte säker på att det är två separata utgångar, det kan ju vara samma utgång delad på två portar....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det tänkte jag inte på men det är nog det mest troliga att det är samma utgång på båda portarna.

om det är DVI-I eller DVI-A det har jag ingen aning om, grafikkortet är ett GeForce FX 5200 ett ganska billigt kort så jag skulle tippa på den enklaste av dom två DVIarna.

Går det dela på en signal till två skärmar eller är det bara att investera i ett nytt grfikkort?

 

p-a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för svaren ,nu fattar jag hur det hänger ihop, det blir ett nytt grafikkort någon gång i framtiden.

 

p-a

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det är inga problem.

 

Sitter inte det andra kortet på en AGP-plats??

 

[inlägget ändrat 2003-09-03 13:42:42 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var ju lysande, jag ska börja leta kort direkt.

hur blir det med prestandan föresten...kommer ett till kort ge mer kraft eller kommer det ta kraft från andra funktioner?

 

jo mitt nuvarande grafikkort sitter i AGP

[inlägget ändrat 2003-09-03 13:48:40 av undra sa flundra]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag har två kort i datorn (ett AGP Ti4200 och ett PCI GF440MX), det fungerar utmärkt!

 

Men givetvis kommer PCI-bussen att belastas mer, i och med grafiktrafiken.. Hursomhelst funkar allt bra, och datorn känns snabb och fin.. Har möjlighet att köra 4 skärmar, använder dock bara tre till vardags.

 

Inlägget har genererats genom ADB!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...