Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Redigera en dll-fil?


Janne1

Rekommendera Poster

DLL-filer är kompilerade bibiliotek. Du kan alltså inte "öppna" eller "editera" dessa utan att ha tillgång till källkoden. Dvs om du inte är mycket säker på maskinkod-skrivning i en hexeditor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar filen i Anteckningar framträder det jag vill ändra i klartext bland maskinkoden. Kan jag mha en hexeditor ändra det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du vill ändra då?

 

Om du tar en säkerhets kopia först är det ju bara att testa. Det borde ju inte vara nåt som kan gå sönder om det inte fungerar. Jag tar dock inget ansvar för ev skador du kan orsaka....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He He, du tar inget ansvar? Om min dator exploderar då?

 

Skämt åsido. Jag har precis laddat ner en editor. Jag kör så det ryker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, editerar utav bara tusan och det går bra som fan. Tack för tipset. Det jag vill är att ändra listan på "genres" i ID3 taggen på MP3-filer. Listan är hårdkodad i dll eller exe filer lite beroende på vilket program som hanterar musikfilerna. Men hittills har jag lyckats ändra "jpop" till "visa" i MP3 Explorer (ett mycket snyggt mp3 manage prog) så jag lär nog få ihop min genrer till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Gå till hemsidan:

http://www.bome.com/Restorator/

 

Här finns ett otroligt bra program. Detta program låter dig se vad som finns i dll- eller exe-filen. Du kan extrahera bilder och text-strängar etc. men du har inte tillgång till koden (av vad jag tror, har inte än kollat igenom hela programmet). Du kan också ändra i dll/exe-filen och spara den. Jag har t.ex. ändrat start-knappen i Win95 så att den ser annorlunda ut.

MVH Johannes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...