Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xvid


Micke

Rekommendera Poster

hur menar du att bilden hoppar ?

 

har du testat andra filmer ?

 

jag hadde samma problem på en annan dator men det berodde på att den inte klarade köra XP och driva det bra då låste sig filmer och "hoppade"

 

tittar du på datorn eller tvn ?

hoppar det på både om inte kolla kabeln mellan tv och tv kort

testa annars ladda ner en annan xvid version

finns på

www.divx-digest.com

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla andra codecs fungerar. Men alla xvid-filmer hoppar. Man ser allt o ljudet är bra men bilden flimrar/hoppar... Mysko

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken codec är det som tar hand om Xvid? Testa med Gspot.

 

http://www.headbands.com/gspot/

 

Det låter annars som om du behöver en fräsch installation av Xvid-codecen. Antingen kan du använda någon Xvid-codec eller låta ffdshow ta hand om Xvid.

 

/T

 

[inlägget ändrat 2003-08-28 16:02:53 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipsen men jag har nog ominstallerat 15 gånger o jag har även provat med ffdshow. Gspot säger att jag har rätt codec installerad. JAg har även provat att avinstallera divx o bara ha xvid (om det var ngn konflikt typ) men icke.

 

MVH micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator?

 

Och som frågats: Hoppar bilden - hur då? Stannar filmen en stund och hoppar sedan några sekunder framåt eller menar du något annat?

 

Orkar din dator med Xvid? Är det likadant med alla Xvid filmer, små som stora?

 

/T

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Mellan tummen och pekfingret kan man säga att 500 MHz är gränsfall om MPEG4 ÖHT. fungerar. Med XP tror jag man behöver närmare 1 GHz.

 

När jag körde med 900 MHz Duron (och win98)så flöt det på bra, men körde man något annat program så började det hacka. Med XP2100+ (nya processorn som ersatte duronen) har jag kört 4 (!) XVID och DIVX-filmer samtidigt på 4 skärmar utan minsta problem. Ljudet har jag dock inte löst än..

 

Inlägget har genererats genom ADB!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och off-the-record har jag inte stött på en enda divx- eller xvid-fil som inte flutit utmärkt på min numer pensionerade Duron700 med WinXP. Till och med mina gamla 3D-filmer i full PAL-upplösning flöt på utan problem - men, men.. :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag körde DIVX på min gamla K6-III 450 MHz, och det fungerade faktiskt.. Men man kunde absolut inte göra något annat med den samtidigt..

 

Med Duron900 (@1100 MHz) så flöt det på riktigt bra, man kunde surfa samtidigt utan problem. Men körde man något tyngre (som word eller photoshop) så ville det hacka ibland. (ganska ofta).

 

Med XP2100+ (och win xp) så kan man köra photoshop samtidigt som man tittar på två divx/xvid-filmer och det hackar till enbart ibland när man gör avancerade bildberäkningar.. Förutom photoshop och två filmer så är givetvis webbläsaren på på en skärm, och alla småprogram är på. (brandvägg, LFC, antivirus, cacheman, First Class etc). Och allt detta på ett gammalt A7V133! Vad skall man med DDR till? ;-)

 

Inlägget har genererats genom ADB!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är detta, försöker ni bräcka min teori om att datorn inte orkar med? Eller spänner ni musklerna:

- Titta vad snabb min gamla långsamma dator var, den klarade av si och så sin ålder till trots!

 

 

 

Kan bara då öka på samlingen med att min pensionerade PII@450 inte heller hade några direkta problem med Xvid eller andra filmer. Dock fanns inte mycken kraft kvar till annat.

 

/T

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD-spelarna från KiSS ligger väl på 200MHz, och de har (oftast) inga problem med DivX 3.11, DivX 4, DivX 5, XviD, Mpeg 4, MP3 och Ogg Vorbis. ;P

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Lite skillnad när man bara kör maskinkod jämfört med att också köra ett OS..

 

Skulle man skippa det där med OS och göra som på de gamla hemdatorernas tid (enbart köra ett program åt gången) skulle man antagligen bara behöva 100 MHz-burkar till det mesta.. Det är just OS:et som orsakar att en modern 3 GHz-dator inte är 3000 gånger kraftfullare/snabbare än en gammal VIC64..

 

Inlägget har genererats genom ADB!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så kör KiSS-spelarna någon Linux-variant. ;D

 

Naturligtvis har den inte mycket mer än det som behövs, men, det är ändå "tufft". ;)

 

Ciao,

Anders

 

 

[inlägget ändrat 2003-08-28 17:44:19 av Anders N]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det är lite skillnad att köra ett OS på några tusen rader kod jämfört med windows som har miljontals..

 

Win95 (som är obsolet men fungerar hjälpligt) går wrålsnabbt på en modern burk. Tyvärr är en modern burk egentligen inte snabbare än en åldersstigen, eftersom programmerarna hela tiden gör tyngre program i och med att hårdvaran blir snabbare.

 

Inlägget har genererats genom ADB!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller definitivt med. Lata programmerare som inte längre behöver optimera utan förlitar sig på processor och grafikkort. ;)

 

Iofs så tycker jag inte WXP känns slött på någon av de maskiner jag testat det.. (långsammaste 450MHz)

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700 duron m xp har jag. Inga problem som sagt var m divx-filmer samtidigt som jag laddar m DC o surfar typ. Alltså borde det inte vara datorn som orsakar felet... Men med xvid så rullar filmen på men den flimmrar så det inte går att se den. Den stannar inte men skakar o har sig.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...