Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EMUvalet

Lars Frisk

Rekommendera Poster

Tänker också rösta nej, men inte för att en amerikan anser det. USA och EU är ju inte bästa kompisar direkt, så alla "tips" som kommer från andra sidan Atlanten skulle jag ta med en nypa salt. Varför skulle de ha Sveriges bästa för sina ögon? Självklart tycker jänkarna inte att vi ska gå med - ju fler som är med i EMU desto starkare blir den monetära unionen, och desto svårare får dollarn att hävda sig.

Så det faktum att Morgan Stanley uttalar sig borde göra att man ska rösta ja.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste få tillföra debatten lite mer liv. :-)

Tryckfärgen på de nya Euro-sedlarna kan vara hälsovådlig. Ät därför aldrig mer än 400 sedlar åt gången. Tänk på det om ni besöker utlandet. Eller håll er till svenska sedlar. Ifall Euron skulle införas kan det vara värt att redan nu lägga upp ett förråd.

http://w1.871.telia.com/~u87112409/abso/tips.htm

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

[inlägget ändrat 2003-08-27 19:59:45 av Stefan Eklinder]

Länk till inlägg

Jag ska inte säg att jag kollat alla, eller enst många, men...

De EU-undersökningar (Ja/Nej/Vet ej om Euro) hos tidningar som jag klickat på, har alla haft en övervikt mot JA.

Hur kommer detta sig egentligen? Är det som det skrivs i tidningara, att JA-sägarna är mer aktiva och bryr sig mer om frågan?

/T

Länk till inlägg

Det är inte demografiskt representativt, de flesta som surfar på DN tex är ju DN-läsare (alltså råhöger). Jag brukar försöka lyssna lite på SIFO-undersökningarna, eftersom de ofta är ganska rättvisande.

----------

Ipsa scientia potestas est

Länk till inlägg
de flesta som surfar på DN tex är ju DN-läsare (alltså råhöger).

Åååh är jag råhöger???

Nä, tror inte det...

:)

men visst, det är inte demografiskt representativt, men som sagt, det är inte bara en tidnings EMU-barometer jag kollat på.

/T

[inlägget ändrat 2003-08-27 21:21:20 av Monshi]

Länk till inlägg

I det långa loppet är det hälsosamt för Sverige att gå med i EMU, men som sagt, i långa loppet, vi har tid att vänta några år till, sverige är inte en bananrepublik trotts vad statestik vill påvisa; vi är välkomna in i EMU även om vi väljer att gå med senare.

Ni som tvekar; rösta nej nu. Röstar ni Ja nu så kan ni INTE rösta nej sedan.

Min rekommendation är att vänta; tyvärr har miffo regeringen utformat röstsedeln så att skrämselpropaganda ska användas för att driva igenom rösterna. Själv önskar jag 3 alternativ;

* Javisst!

* Ja - men inte nu..

* Glöm det

Mvh

G

P.S: Nästa val - Rösta blankt.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...