Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Media Player 9


Alessandra

Rekommendera Poster

Hej,

Jag ville hämta en film från sf-anytime, men min media player fungerar inte. Jag kan inte titta på trailern..Det står att man måste individualisera media player genom att titta på en trailer...men det fungerar inte. Finns det ett annat sätt att individualisera media player? Vad ska jag göra?

 

/Alessandra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag har brandvägg...men det kan väll inte vara orsaken?

Jo om den blockerar Media Player att komma ut på nätet för att hämta hem data att spela upp.

 

Vilket Windows och vilken brandvägg har du?

 

 

0x-x0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här står att läsa på Sf-Anytime:

 

För att bildkvalitet på videofilmen skall bli så bra som möjligt och minimera risken för avbrott sänds videosignalen som UDP-trafik (ett protokoll för överföring av video via Internet/IP). Många brandväggar spärrar för UDP-trafik. Detta innebär att dessa brandväggar måste ställas om för att kunna se tjänsten SF Anytime.

 

Hur du ställer om brandväggen varierar beroende på fabrikat. Vi håller på att ta fram instruktioner för de vanligaste brandväggarna.

 

och:

 

Instruktioner för mjukvarubrandväggen Zone Alarm

 

1. Dubbelklicka på Zone Alarm iconen.

2. Klicka på fliken programs för att få fram programlistan.

3. Högerklicka på wmplayer.exe, välj internet, klicka på allow. Wmplayer ska då ha 2 gröna bockar under allow connect. (Om wmplayer.exe inte finns i listan, gå in på www.sf-anytime.com och starta individualiserings filmen. Öppna sedan ZoneAlarm igen)

4. Starta mediaspelaren 9

5. Klicka på Verktyg - Alternativ

6. Under filken Spelare, bocka I Tillåt att Internet-platser identifierar spelaren och bocka av försök hämta licenser automatiskt.

7. Under fliken Nätverk, bocka I alla protocol och bocka av Använd portar.

8. Välj identifiera automatiskt för både mms och http under Proxyinställningar

 

bara att "översätta" till Clark Connect ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, för alla svar..Jag har fixad till mina inställningar, men det vill inte fungera :(

Försöker igen senare :)

Tack

/Alessandra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem med Media Player 9 installerat på Win Me. Jag har kommit fram till att man behöver ändra under nätverksinställningar men det kan jag inte göra. Har du lyckats få igång din Media Player? Hur bar du dig åt?

 

// Malt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...