Just nu i M3-nätverket
Jump to content

280 GB på Windows NT4 ???

Lars Hedberg

Recommended Posts

Hej alla glada !!!

Jag sitter och småräknar på en liten SQL-7 databas. Den totala lagringsvolymen inklusive systemprogram, applikationer osv. ligger på ca 280 GB.... Ganska så stor volym alltså... Inte något man bara hostar till med vad gäller NT4.

Har någon haft erfarenhet av dessa volymer på NT4 (jag har erfarenhet från volymer större än detta, men då har det varit UNIX...) ??? Några kommentarer, tips, kontakter ??? Allt är av intresse, då jag förut bara provat "mindre" (i alla fall i jämförelse med 280 GB) NT-Servrar...

Det finns inga krav på klustring. Servern behöver bara vara uppe 06-24 vardagar. Det kommer att vara ganska så tunga frågor, varför 2-4 CPUer kommer att behövas. Tveksamt om XENON eftersom det är en hög I/O last som kommer att strypa systemet...

Som Sagt alla tips mottages !!!

• 1 month later...
Rikard Ståhl

Se till att propparna har 2 MB cache.

Ja, det går alldeles utmärkt. Jag var själv med om att lyfta en installation från 160 GB till 250 GB för någon månad sedan, fyra proppar sitter det i den.

med vänliga

Rikard

Lars Hedberg

Tjenixen,

Mja, det vart som proppar med 1 MB. Och sedan borjar jag med 2 GB RAM, och 2 cpuer, utbyggbart till det dubbla. En RAID kontroller som klarar av 3 kanaler och 280 MB/sekund. Och sa det basta diskarna jag kunde hitta. Jag har precis fatt hardvaran sa det aterstar en hel del tester innan jag kan verifiera att allt stammer...

Rikard Ståhl

Kan du få loss pengar till att skaffa 2MB-proppar är det bra. 1MB-propparna har försämrad prestanda när man har mer än 2 proppar i samma burk.

Lycka till för övrigt...

med vänliga

Rikard

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...