Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP! GeForce ger svart skärm


Rille

Rekommendera Poster

Jag har just införskaffat ett Winfast Geforce 256 SDR men jag får det inte att funka.

Installerade Leadteks drivrutiner först, bootade om burken men precis när windows skall ladda skrivbordet, blir skärmen svart. Sen händer inget mer.

Bootar igen, men eftersom föregående uppstart inte blev klar, laddas inte programvaran för kortinställningarna.

 

Prövade senaste drivrutinerna på Leadteks hemsida, samma sak händer.

Hämtade Nvidias referensdrivar 3.68, samma visa där.

 

Kör med en Mag Innovision DX 15T, med senaste drivrutinerna.

K6-2 300 3DNow på Soyo 5EHM med stöd för AGP2x

 

Desperat Rille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, prövade med drivarna för "plug and play" bildskärm, samma sak händer igen. Prövade standard super vga 800*600, samma skit. Jag ger mig, vilken bildskärmstyp skall jag använda.

 

/Rille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag...du kör AMD-K6

GeForce är av naturen väldigt krävande för moderkortet, det kan vara så att det helt enkelt inte finns ström så det räcker för att det skall fungera.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kortet verkligen kunna fungera alls om det inte får tillräkligt med ström?

Jag kan ju köra det med 16 färger i 640*480 pixlars upplöning.

 

Jag har testat kortet i en ATX-låda och det funkar fint. Å andra sidan är det ju inte samma moderkort på den burken.

 

Kan det vara så att mitt nätaggregat är för klent (200W)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick det att funka. 200W duger tydligen. Nya drivar till AGP-porten och IRQ remapping utility från Eteq.

Kortet blir lite väl varmt bara. Borde kanske skaffa en ATX-låda med chassi-fläkt.

 

/Rille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja AMD och Geforce Kräver 300w men det är Athlon som det gäller

 

inte en sketen k6:a den kan man ju stoppa dit ett litet batteri så går juu den hur länge som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...