Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EMU-test


lillen_009

Rekommendera Poster

Det lutar åt ett nej..

Procent-satserna var INTE att leka med. :)

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller] - bevakar EJ tråden som kommer spåra ur..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu bättre är det när summan överstiger 100, vilket den gör rätt ofta... I ditt fall kan man ju se det som att du är lite osäker, vilket du verkar vara.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, kanske det att man svarade på några "delvis" och några "vet inte".

 

 

fick 68 % ja, precis som Lowtek, men enbart 14% nej..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast din skilj€r ju sig €n h€l d€l från min :) syftet är ju inte riktigt samma. typ!

 

lowtek.

 

Lov€, P€ac€ and Und€rstanding

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expressens test var sämre. De har för extrema frågor där det inte finns något mellanting...

 

48% Euro

52% Krona

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg faktist "Lov€, P€ac€ and Und€rstanding" som bildekal tidigare idag. Det är därifrån det kommer. Du var inte först...

 

lowtek.

 

Lov€, P€ac€ and Und€rstanding

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 79% nej och 21% ja, ungefär som väntat.

 

100% Krona i expressens test som kändes seriösare än aftonbladets.

[inlägget ändrat 2003-08-21 15:31:17 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så tycker jag att sådana här test är ganska meninglösa då man vet vad man ska svara för att få det till det resultatet man är ute efter.

 

Om man är för nej och tvekar på en fråga som svarar man det man vet är "rätt" för att få nej...

 

lowtek.

 

Lov€, P€ac€ and Und€rstanding

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att expressens test var sämre. Man var ju tvungen att välja ett påstående som man kanske inte helt stod för. Bättre att i så fall kunna skippa den frågan.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, meningslöst är det ju inte. Oavsett om du vet hur man ska svara så svarar du ju så som du vill och gör därmed ett val. Det jag däremot inte gillar är när man tvingas välja något som man inte vill välja eller håller med om. Då hade det varit meningslöst. Ungefär som expressens test.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så tycker jag att sådana här test är ganska meninglösa då man vet vad man ska svara för att få det till det resultatet man är ute efter.

 

Men de kan vara bra för de som inte bestämt sig. De som har bestämt sig har ju (ofta) redan värderat dessa frågor mot varandra - om än inte i något test...

Testet är nog inte till för att övertyga nej-anhängare att rösta ja eller tvvärtom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju vara ganska insatt i debatten för att veta vad de olika frågorna handlar om. Insatt i debatten = har oftast redan bestämt sig.

 

lowtek.

 

Lov€, P€ac€ and Und€rstanding

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Jag som trodde att man kunde få reda på hur man skulle rösta i emu-frågan genom att köra testet (antingen expressens eller aftonbladets, men eftersom man fick olika resultat hur skall man rösta då???????)

;););););););)

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...