Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vodafone GPRS, T610 och Tungsten T2


Calaverase

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som kan hjälpa mig?!

Jag har en Tungsten T2, en T610 och vodafone. Jag får det inte att fungera att surfa med denna kombination.

 

I telefonen har jag:

Ett datakonto med vodafones GRPS-inställningar;

CID 1

APN internet.vodafone.net

 

I palmen har jag angett

*99***1# som nummer.

Under connection:

Connect to: Phone

Via: Bluetooth

Model: Sone-E. T610

 

Under preferences i WebPro har jag på advanced testat med:

IP (172.030.253.241)

internet.vodafone.net

som host address.

 

Telefonen kopplar upp GPRS. Jag ser "jordgloben" i telefonens display, men ändå är det enda meddelande jag får:

"Connection list. Please try again"

eller ett error där det står DNS-error och att jag ska kolla host-address i preferences.

 

Snälla någon, HJÄLP!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ringa till Vodafone titt som tätt och be dem att starta om min GPRS-tjänst. De startar om den, jag har telefonen avstängd i 5-10 minuter, sedan brukar det funka igen.

 

I min T68i har jag inga inställningar under IP-adress och DNS, annars ser din konfiguration ut som min.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för ditt svar. Jag har varit i kontakt flera gånger med vodafone och dom har startat om min GPRS. Ändå funkar det inte.

Vad har du som host adress i web-pro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag hittar inget som heter webpro i min T68. Kan det heta nåt annat eller är det nåt som saknas i min telefon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då, där sket det sig. Jag kör iPAQ. Behövs inga instllningar i den.

Då kanske det är i din PDA problemet ligger...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*99***1# ?? I min Vodafån-uppkoppling står det bara *99#

 

(kör P800 iofs)

 

/VMS7

 

[inlägget ändrat 2003-08-22 09:25:52 av VMS7™]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt - jag har kört GPRS via min P800 länkat till flera PPC, Palm, Laptops och min brödrost sen december och aldrig behövt använda CID-nummer. GPRS har fungerat felfritt och be operatören "starta om min GPRS" var en okänd fras för mig fram tills i idag.

 

/VMS7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tacka alla för hjälpen. Kan meddela att jag fått det att funka. Det var installationen av min webläsare som inte var korrekt. När jag installerade Blazer som browser funkade det kanon!

 

Ang er diskussion om CID så funkar det att skriva bara *99# förutsatt att internetkopplingen ligger som CID1 i mobilen. (Detta på Sone-Ericson telefoner). I och med att man har flera profiler for MMS, WAP osv måste palmen veta mot vilken APN/profil den ska ansluta.

 

Nu har jag dock nya problem...När jag försöker hämta mina vodafone mail mini-mail via pop så säger Versamail "-ERR Host auto-tracing triggered. Please enter your password"

Nån som har nåt tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, det där var nån specialare! Det är inte det vanliga lösenordet man använder (alltså det man har till webmailen). Kommer inte ihåg hur det var, men nån i kundtjänsten aktiverade nåt åt mig. Tror jag fick ett sms eller hur det var.

 

Har du inte ringt kundtjänsten och beskrivit för dem att du vill kolla din Vodafonemail via telefonen/PDAn och att du behöver ett lösenord för detta rekommenderar jag dig att du ringer dem.

 

Har du rätt lösenord och det ändå inte funkar kan inte JAG hjälpa di i alla fall.

 

Nån annan än jag som anser att Vodafones kundtjänst börjar suga? Ibland över 20 minuters telefonkö. Börjar likna Telia...

 

 

[inlägget ändrat 2003-08-22 11:05:34 av NN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån annan än jag som anser att Vodafones kundtjänst börjar suga? Ibland över 20 minuters telefonkö. Börjar likna Telia...

 

Ja, tyvärr måste jag verkligen säga. De var verkligen bättre innan de blev Vodafone.

 

Tre har en intressant tilläggstjänst till sina abbonemang, Kundtjänst pro. För 75 kr/månad så är du garanterad svar inom en minut av en "Specialutbildad kundkommunikatör" som hjälper dig genom hela samtalet.

 

"Om ditt problem hindrar dig från att utföra ditt arbete får ärendet högsta prioritet och vidarebefodras omedelbart till vår ledning."

 

Intressant att man skall behöva betala för att få bra service (=

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast personligen så ser jag ingen anledning att köra vare sig POP3 eller IMAP4 för Mini-mail. Vodafone har troligtsvis den bästa (och dyraste) implementationen av Wap-mail som finns på marknaden idag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast personligen så ser jag ingen anledning att köra vare sig POP3 eller IMAP4 för Mini-mail. Vodafone har troligtsvis den bästa (och dyraste) implementationen av Wap-mail som finns på marknaden idag.

 

Beror inte det på att det är en integrerad lösning? Anledningen är att man med Eurovoice pro kan få fax, röstmeddelanden och e-post till en brevlåda som man sedan kan hämta via webbgränsnitt eller pop3. Dessvärre tycks inte den pop3-servern vara i funktion så ofta :(

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Dune. Att vi överhuvudtaget försöker lösa problemen i detta forum i stället för att snacka med Vodafone direkt måste ju tyda på nåt...

 

 

Och så håller jag med om Vodafones mail, den är bra. Jag styr larm-mail till min Vodafone-mail. När jag får ett larm eller virusinfo eller nåt så skickas ett sms som innehåller de första raderna i mailet. Sitter jag på jobbet loggar jag in på webmailen, är jag ute och springer kolla jag mailen med telefonen.

 

Nån som testat att få ett mail uppläst av "plåtnicklas"? Hehe, är det nåt som suger är det han! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet.

Det var inte mitt lösenord till hantera som krävdes utan lösenordet jag lagt in när jag reggade mig för mail mini första gången...

Det hade jag ju självklart glömt men man kan lägga in ett nytt genom att skicka ett SMS med texten "PASSWORD nyalösenordet" till 990 222 911

Lösenordet måste vara minst 6 tecken.

 

Håller verkligen med er om svarstiden på Vodafone kundtjänst. Har nog ödslat 3 timmar i telefonkö bara senaste veckan...! SKITdåligt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Euromail Pro är en helt annan lösning skilt från Sendit-varianten (numera Mail-Mini)?

 

Nja, jag tror att det är samma system fast två olika delar av det. (Skumt nu hittar jag inte den tjänsten jag har på Vodafones hemsida... men tjänsten är underbar i övrigt!)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att dom slutat göra reklam för sin Wap-mail oxå. Att hitta information om att den överhuvudtaget finns, eller hur man använder den, är inte lätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...