Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Blockera mail i Lotus Domino

Anp

Recommended Posts

Finns här någon Notesguru som vet om det är möjligt att sätta upp ett centralt mailfilter på Domino R5?

Jag vill ex. spärra alla inkommande mail med "hey" i ärenderaden eller liknande. Det gör inget att de accepteras och tas emot på SMTP-nivå, men därefter vill jag inte att de skall skickas vidare till addresserad mottagare.

Är det genomförbart att mygla in en formel eller LotusScript i MAIL.BOX som löser detta?

Även en funktion som automatiskt dräper alla inkommande mail med bifogade pif eller scr-filer hade varit önskvärt...

\\Anp

[inlägget ändrat 2003-08-19 21:48:52 av Anp]

Hej

Jag tror inte att det fanns i R5. Finns i alla fall i R6 (som för övrigt är en trevlig version).

Jag kör Groupshield (www.nai.com) och där har man nåt som heter Content Scan Rules. Funkar ganska bra mot spam. Nu var det ju inte detta du ville veta.

En annan Domino-hacker kanske kan tipsa om någon agent som sköter om detta, för jag tror som sagt inte att det finns en inbyggd funktion för det du efterfrågar.

Ok, tack för svaret.

Det lutar väl åt att jag installerar MIMEsweeper istället. Men då kommer en följdfråga.

Jag tankade hem MIMEsweeper for Lotus Domino men i välkomsmailet som följde står följande text:

This product analyzes internal email sent through and residing in Lotus Domino messaging systems

Betyder detta att den inte blockerar mail som kommer utifrån alls?

Skall jag skaffa MIMEsweeper for SMTP istället då?

Tacksam för snabbt svar, det börjar bli lite panik..

EDIT:

Har fått svar nu, och det är MAILsweeper for SMTP jag skall ha.

\\Anp

[inlägget ändrat 2003-08-21 10:23:12 av Anp]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...