Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlägget har justerats av adm.


Olle Nyrén

Rekommendera Poster

Inlägget har justerats av adm.

Har sett detta meddelande på några inlägg. Bröt de mot reglerna, är det någon form av censur? Reglerna säger att inlägg kan tas bort, men justeras? Kan en administratör lägga in ett INTE i ett inlägg om han bedömer det som olämpligt så att:

Piratkopiering är bra.

blir

Piratkopiering är inte bra.

?

 

Eller är det kosmetisk justering med marginaler osv?

 

mvh

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är nog en liten skämtsam hälsningsfras.

 

Moderatorer påstår att de INTE kan ändra ett inlägg utan att det syns i inlägget som en kommentar längst ned. Men VAD de ändrat vet bara inläggsskaparen och moderatorn.

 

 

0x-x0

 

 

[inlägget ändrat 2003-08-19 16:19:47 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan en administratör lägga in ett INTE i ett inlägg om han bedömer det som olämpligt så att:

 

Piratkopiering är bra.

 

blir

 

Piratkopiering är inte bra.

 

?

Att göra så är inte tillåtet, eller i alla fall inte önskvärt. Det en moderator kan göra är att ta bort vissa opassande inlägg eller justera stötande inlägg. Tex ta bort delar av inlägget om det finns anlednning till det.

 

Det händer inte ofta, men då det händer skriver vi alltid ett litet meddelande om att inlägget ändrats och varför så skett.

 

Angående just signaturen Inlägget har justerats av adm., så är det just bara en signatur som användaren själv valt att underteckna sina inlägg med. Någon moderatorredigering har således inte skett.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlägget har justerats av adm. Har sett detta meddelande på några inlägg

Det är ingenting annat än CJ Björkdahls nya signatur.

Någon adm finns inte som kan gå in och ändra/justera inlägg, utan att det syns. Moderatorerna har behörighet att kunna ändra inlägg, men då står det i inlägget vem som gjort det.

 

[inlägget ändrat 2003-08-19 16:21:32 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christopher Bergren

Jag är också nyfiken på ett svar på detta. Självklart skall inlägg som bryter mot reglerna plockas bort, men det finns ju situationer där diskussion är bättre än censur, för att kunna komma tillrätta med folks attityder och kanske hjälpa någon att tänka till lite, om de är ute på olagliga/omoraliska spår.

 

- Chris

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorer påstår att de INTE kan ändra ett inlägg utan att det syns i inlägget som en kommentar längst ned.
Det stämmer. Det syns på samma sätt som när du ändrar ditt eget inlägg och det längst ner sedan står [inlägget ändrat 2003-08-19 16:21:32 av Xxxx] . Så står det också om en moderator ändrar inlägget, men då är Xxxx = moderatornamnet förstås.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2003-08-19 16:22:30 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skall inlägg som bryter mot reglerna plockas bort, men det finns ju situationer där diskussion är bättre än censur
Det är ytterst sällan vi ändrar i inläggen. Jag har i alla fall inte sett något sådant på månader. Dock tas oftast rent opassande inlägg bort, som tex korspostning eller piratrelaterade frågor.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men VAD de ändrat vet bara inläggsskaparen och moderatorn.

 

Fel, någon annan kan ha läst det.

 

Det moderatorerna oftast gör är väl att flytta inlägg till rätt forum.

 

Vid redigeringar i inlägg, t.ex. då någon hänger ut en person i ett inlägg, så brukar de markera bort det, och skriver vad de gjort i en kommentar.

 

Det har väl hänt (rätta mig om jag har fel) att inlägg raderats, trådar tagist bort. Men det har nog inte hänt många gånger. Men då har ju inläggsskrivaren brutit mot eforums regler.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel, någon annan kan ha läst det.

Oj, vilken miss, kan inte skylla på någon värmebölja eller semesterbrist, kanske eftermiddagsfel?

 

Dock tas oftast rent opassande inlägg bort, som tex korspostning eller piratrelaterade frågor.

Jaha, nu får man inte fråga om denna film då eller utan att det justeras?

http://www.moviezine.se/filmsidor/pirates.shtml

;)

 

 

0x- Lämnar nog jobbet nu och provar en ölx0

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu får man inte fråga om denna film då eller utan att det justeras?

http://www.moviezine.se/filmsidor/pirates.shtml

Oj, nu har du slarvat för sista gången! Inga pirater tillåts ju här :P

 

Nåväl jag visste att någon skulle göra en skojtolkning av "piratrelaterade" ;)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christopher Bergren

Det är väl ok att diskutera problematiken kring ex. piratkopiering, så länge man inte uppmanar till att syssla med det? Och när man diskuterar något så måste man ju ibland ta upp vad som eventuellt skulle kunna vara positivt med det, om det nu finns något, utan att det ses som uppmaning?

 

Inte helt simpel problematik att dra gränsen kan jag tänka mig.

 

- Chris

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tänkte nog rätt men skrev fel. Det jag menade är att inlägg där piratkopierad programvara, serienummer och dylikt efterfrågas brukar tas bort. Tex: Var kan jag ladda ner Windows XP? ;)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anjuna skrev:

Det är väl ok att diskutera problematiken kring ex. piratkopiering, så länge man inte uppmanar till att syssla med det? Och när man diskuterar något så måste man ju ibland ta upp vad som eventuellt skulle kunna vara positivt med det, om det nu finns något, utan att det ses som uppmaning?

 

Inte helt simpel problematik att dra gränsen kan jag tänka mig.

 

Man får diskutera piratkopiering. Man får uppmana att piratkopiera. Du får därimot inte visa hur eller hjälpa någon att göra det...

 

lowtek.

 

Nej till Euro! Ja till Rubel!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå????

Hur kan det vara OK att uppmana folk att piratkopiera???

Då kan man ju lika gärna tala om hur man gör också, väl?

 

Måste vara bättre att hålla en konsekvent linje, att inte diskutera det här..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...