Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

512 MB till..

_BeeZed_

Rekommendera Poster

Hade en AMD1.66Ghz med 512 MB DDR i... Mina arr. började hacka (Mätaren gick i taket) så jag fläskade på med 512 MB till ... Det blev lite bättre men den Hackar lite ändå när jag kör fullt flås, med effekter o dylikt. Kan det vara en slö processor? Tycker att den borde klara det, men??

Nån som vet nåt knep - annars kör jag fete upgrade:. :-)

.. Peter

------------------------

www.BeeZed.com

Dance, Trance and PoP!!!

------------------------

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha...e det inte Herr Bengtsson... ;)

Den du..det var ett tag sedan.

btw, jag vet inte nåt om Cubase så den frågan passar jag vidare. Vad snygg sidan blivit... härligt...skall lyssna lite på låtarna.

.Morpheus aka J Davidsson/Ödsmål

Länk till inlägg
Nån som vet nåt knep - annars kör jag fete upgrade:. :-)

Tja, eftersom du inte endast håller på med ordbehandling i Word och slösurfar så är det bara att instämma med mig själv: du kan aldrig få en för snabb processor :)

Med tanke på att du fläskar VST/VSTi så är ovanstående dubbelt giltigt, problemet är bara att dagens prollar inte är mycket snabbare än den du har .. 20-30% snabbare på sin höjd för en värstfeting om dessutom byter till en snabbare modermacka med snabbare minnen. Kanske kan du överklocka ytterligare 5-10%, men någon revolution blir det knappast. Men det kanske är precis dom marginaler du behöver ?

Ska bli intressant att se hur AMD Athlon 64 presterar nu i September/Oktober .. där borde man kunna märka större förbättringar bla pga mycket förbättrad minneshantering .. kanske kommer Cubase SX 64 .. fete upgrade till jul ?

Länk till inlägg
  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...