Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

512 MB till..


_BeeZed_

Rekommendera Poster

Hade en AMD1.66Ghz med 512 MB DDR i... Mina arr. började hacka (Mätaren gick i taket) så jag fläskade på med 512 MB till ... Det blev lite bättre men den Hackar lite ändå när jag kör fullt flås, med effekter o dylikt. Kan det vara en slö processor? Tycker att den borde klara det, men??

 

Nån som vet nåt knep - annars kör jag fete upgrade:. :-)

 

.. Peter

 

 

------------------------

www.BeeZed.com

Dance, Trance and PoP!!!

------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...e det inte Herr Bengtsson... ;)

 

 

Den du..det var ett tag sedan.

btw, jag vet inte nåt om Cubase så den frågan passar jag vidare. Vad snygg sidan blivit... härligt...skall lyssna lite på låtarna.

 

 

.Morpheus aka J Davidsson/Ödsmål

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet nåt knep - annars kör jag fete upgrade:. :-)

 

Tja, eftersom du inte endast håller på med ordbehandling i Word och slösurfar så är det bara att instämma med mig själv: du kan aldrig få en för snabb processor :)

 

Med tanke på att du fläskar VST/VSTi så är ovanstående dubbelt giltigt, problemet är bara att dagens prollar inte är mycket snabbare än den du har .. 20-30% snabbare på sin höjd för en värstfeting om dessutom byter till en snabbare modermacka med snabbare minnen. Kanske kan du överklocka ytterligare 5-10%, men någon revolution blir det knappast. Men det kanske är precis dom marginaler du behöver ?

 

Ska bli intressant att se hur AMD Athlon 64 presterar nu i September/Oktober .. där borde man kunna märka större förbättringar bla pga mycket förbättrad minneshantering .. kanske kommer Cubase SX 64 .. fete upgrade till jul ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mitt tips är o köra hårddisk inspelning på kanalerna du har mest pluggar på..... Export audio mixdown.... Då löser det säg garanterat..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...