Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bläää!


SYS64738

Rekommendera Poster

Här sitter man och surfar i 800x600 med en gammal sunkig 14" skärm.

 

Min fina 21" HP skärm dog nämligen helt plötsligt, den verkar ha gett upp totalt. :(

 

Har tidigare sagt att nästa skärm får bli en billig bra TFT. Nån som har nåt tips på nån hyfsad? Får inte kosta mer än 3000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fina 21" HP skärm dog nämligen helt plötsligt, den verkar ha gett upp totalt. :(

 

Jag har ju också en 21" HP, hoppas det inte är smittsamt. Mitt bästa köp någonsin! Jag tror inte du kommer bli nöjd med en billig TFT efter att ha haft en sån. Vet ju inte om du har samma 21"-are som jag iofs.

 

För 3000 får du väl kanske en 15"-are där du får sitta med 1024x768. Efter 1600x1200 (om du kört det) kommer det kännas väldigt trångt på skärmen.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21-tummaren var en ganska ålderstigen skärm från HP med beteckningen A4033A, men med väldigt fin bild.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Philips 14c skärm på 14" går inte å köra i 800 x 600, eller det går, men då täcker bilden inte hela skärmen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fruktansvärt billigt.

 

Hur mycket kostar frakten ungefär om man beställer en skärm från nätet? Dom väger ju en del.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Om du inte är oerhört pank, så bry dig inte om några budgetskärmar. (bortkastade pengar)

 

Köp hellre en kvalitetsskärm..

Samsungs Diamondtron-skärmar (eller är de trinitron?) är riktigt bra för ganska humana pengar.. Kör hellre med 14" några månader och köp en riktig skärm!

 

(bättre lida med en 14" några månader än att lida med en lågbudgetskärm i flera år!) Skärmar är just den delen av datorn man absolut inte skall snåla på! (Men med detta menas givetvis inte att man inte skall sondera marknaden först och köpa bästa möjliga skärm för minsta möjliga pengar!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag föredrar nog trinitron.

Mina två senaste skärmar var det. Förr hade jag en 17" IBM som jag dumt nog sålde, det hade varit bra som reserv nu så hade jag sluppit sitta med 14 tummaren.

Måste försöka låna en skärm av någon så länge, jag får klaustrofobi med den här skärmen.

 

Samsungs Diamondtron-skärmar (eller är de trinitron?)

 

Är det inte samma sak? Det är väl så att samsung inte får kalla det trinitron eftersom sony har ensamrätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...