Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver ha tips!


Cri

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vi har köpt datorer genom affär typ On Off. Och naturligtvis har vi aldrig sysslat med datorbygge. Och det tänkte vi göra. Min son har funderat på att göra det. Och han ville köpa delar från JME. Men det finns www.datorbutiken.com, och att man kan köpa delar därifrån. Klicka Datorkonfigurator /Intel / P4 Rekommenderad.

 

Där kan man inte göra fel med att välja delarna eller hur? Min son har förlorat mycket pengar. Först köpte han en och sen blev den så dålig så tog min dotter över. Min son var tvungen att köpa tvspel som är hållbarare än datorn. Och han har förlorat en massa pengar med att köpa, köpa spel.. Nu tänkte vi at han får bygga en till kostnad 7 tusen. En som han kan spela med. Har ni tips vilka han behöver ha? Är JME dyr butik?

 

Hälsn Cri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först köpte han en och sen blev den så dålig så tog min dotter över.

Den "blev dålig" efter ett tag? Likt en gammal yoghurt efter bäst-före-datum? :)

 

Naturligtvis åldras datorer ganska fort. 3 år efter ett köp börjar man definitivt snegla på nya datordelar igen.

 

Jag har handlat från DatorButiken, inte från JME. DatorButiken har större lageromsättning och håller lägre priser. Möjligtvis har JME bättre support och snabbare leveranser. Jag har väntat snart en vecka på DatorButiken ska få in alla beställda delar i lager, men jag har inte speciellt bråttom. Om jag ser att priserna hinner gå ner under väntetiden så får jag väl skrota min beställning. Har gjort mindre beställningar från DatorButiken tidigare och då har det gått snabbare.

 

Om sonen klarar av att bygga datorn själv så borde han även kunna göra en del efterforskningar på nätet, för att se vilka datordelar som är mest prisvärda. Men annars verkar den där datorkonfiguratorn vara en bra metod för att få delar som passar ihop.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...