Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inläggslängd


Lena Marie

Rekommendera Poster

Efter kontroll med vår kontakt på IDG så visade det sig att den kortar ner inläggen

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=474950#478165

 

Är detta sant, kortas texten ner av eForum/Idg, och i så fall när eller varför?

 

------

MVH//Lena Marie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig varit med om att en text kortas ned av Eforum... Inget av de inlägg som finns i tråden du länkar till är ju särskilt långt heller...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men enligt hans "kontakt" på IDG så är det tydligen så! Märkligt. Undrar vem den kontakten är?

------

MVH//Lena Marie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läste den där tråden så fattar jag det som fhe skriver

 

Det är fullt normalt när man citerar en tidigare talare att man inte citerar in ALLT utan det som är relevant för frågan.

 

Kunde inte heller se nåt konstigt såsom clickontime säger. Men får väl följa tråden och se vad som kommer upp och vilken kontakt de har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar hur konstigt som helst. Citatet såg helt normalt förkortat ut tycker jag. Att Eforum skulle ha kod för att avgöra hur långt ett citat ska vara vore förvisso en önskedröm ibland men jag tror det lär dröja innan nån klurat ut en bra algoritm för det.

 

Lite off topic men personligen tycker jag att deras konstiga "försvarstal" bara har förstärkt känslan av att man nog ska hålla sig ifrån dem.

Om alla är bra på nåt så måste nån vara bra på att skjuta sig själv i foten också :-).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att följa det hela med spänning. Nä clickontime är clicknoway för mig :(

------

MVH//Lena Marie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Eh?

 

Citatet har inte alls kortats ned av Eforum. Han måste tala om något han inte förstår.

 

Det som citerades kortades ned av skribenten, för att som tidigare skrivits citerar man bara kärnan i ett inlägg.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icke destomindre hänvisar han till en kontakt på Idg som har sagt att inlägg kortas ner. I så fall far han med osanning och detär inte bra när man försöker "rentvå" sitt företag. Han pratade själv om förtal, underminerin samt rättsliga åtgärder. Hm, han biter sig själv i svansen.

------

MVH//Lena Marie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det hela beror på ett missförstånd, dvs att Clickontime inte följer forumet "trådvis" utan via "Senaste inlägg", (vilket är standardinställningen tror jag) och att han kanske ser diskussionen bestående av lösa inlägg, dvs inte sammankopplade i en trädstruktur... Det känns så efter att ha snabbläst igenom inläggen.

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2003-08-10 22:02:37 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klok tanke fast det är konstigt med tanke på att han gnällde om att Maratonmannen skulle vara en "Återigen har vi en som Ej läser igenom Alla tidigare inlägg utan bara de senaste.."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet bevis på att det inte finns någon funktion som kortar ner citat automatiskt.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=426097#426188

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...