Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Gäst PLEASE_DELETE_ME

Slagen och hotad av vakter - vad göra ??

Rekommendera Poster

Gäst PLEASE_DELETE_ME

Jag försökte få tag på tjejen vars nummer jag fått, men utan resultat.

Jag ska ringa idag igen och försöka ordna ett möte, helst av allt vill jag bara kunna komma in på stället igen och känna mig trygg där, inte vara rädd att vakterna kanske passar på att slå ner mig en vacker dag när jag är på väg hem därifrån.

Stället jag var på heter Rocks/Café Tivoli, ligger på hornsgatan, vid mariatorget i Stockholm.

={Dionne}=

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst PLEASE_DELETE_ME

Hallå igen,

tackar för era svar, de har hjälpt mig mycket!

Jag kommer nog göra en polisanmälan, jag har ringt vaktchefen och väntar på att han ska återkomma så vi kan boka in ett möte.

"Vet inte hur det är i andra städer men i Sthlm måste alla dörrvakter ha ett sådant förordnande nu för tiden. Har för mig att det kom efter en granskning av Länsstyrelsen (Operation Krogsanering)."

Har jag rätt att kräva att få se papper på detta alternativt be polisen kolla upp vakterna?

Vakterna står vid entrén och kollar så att folk inte är för fulla, och att man är över åldersgränsen, låter som entrévärd i mina öron men jag vet inte så mkt om detta område. Lustigt nog släppte de in fulla gäster som vart ute en sväng, jag såg flera stycken som höll på att riva ned repställningen de har utanför, folk som gick in med halva kroppen i dörrn osv. Men jag som försökte försvara en kompis som blev orättvist behandlad blev utslängd.. nåja, ska inte beklaga mig här mer, jag tar det på mötet istället :)

Jag var hemma från jobbet på måndagen, kunde inte somna i söndags kväll, dels för att jag inte kunde sluta tänka på det som hänt, men också för att jag hade ont i nacken/sidan av halsen, det kom redan på söndag förmiddag, har nästan gått över helt nu dock.

(Kan ha vart en muskelstreckning till följd av fallet.)

Kan jag gå till polisen och ställa frågor om vad vakterna får göra och inte göra, dvs de olika typerna av vakter (väktare, ordningsvakt, entrévärd) eller hur ska jag hitta den infon ? Vill komma väl förberedd på mötet.

En sak jag inte slutat tänka på; när vakterna väl får kännedom om att jag gjort en polisanmälan, och (förhoppningsvis blir omplacerade eller något) kanske de vill ge igen, de verkade ju inte speciellt 'normala' någon av dem, vet inte om jag kommer våga mig tillbaka till stället i framtiden!

Tack för era svar igen!

-=(Dionne)=-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PLEASE_DELETE_ME

Jaha, då har man vart på ett möte med vakterna och vaktchefen, som råkade vara tjejen som stod i garderoben.

Tidigare hade jag pratat med ägaren till stället, Julius, och bett att denne skulle närvara på mötet. Han dök inte upp.

Jag gick till stället kl 22:00, vilket vi kommit överens om, de tittade argt på mig, och undrade vad f*n jag gjorde här igen. Jag berättade att vi bokat ett möte, sedan tog kvinnan i garderoben över. Han som slagit till mig i bröstet stod utanför, han fick inte eller ville inte prata.

De hävdade i alla fall att jag stått utanför och skrikt, och att vakten "satt upp armen" för att jag försökt tränga mig före i VIP-kön. Jag bara skrattade och frågade om hon menade allvar.

Sedan började vakten som hotat mig prata, han undrade vad jag ville och vad jag gjorde där igen, och varför jag stod där som ett fån. Jag förklarade att jag ville höra deras version och undrade om vi kunde reda ut detta samt om jag var välkommen tillbaka, då svarade kvinnan "nej, inte förns du bett om ursäkt och ändrat ditt beteende".

Jag gick därifrån, vände efter några meter och frågade om vakterna var anställda som ordningsvakter eller entrévärdar. Han som puttat/slagit till mig i bröstet sa att det var olika men sa att han var anställd som entrévärd när jag frågade honom specifikt. Den andra vakten, som nu var ursinnig vägrade svara. "Vad f*n gör du kvar här, STICK!!" sa han.

Jag sade "tack så mycket" och gick därifrån.

Sedan när jag kom hem ringde jag Julius igen, ägaren. Förklarade för honom att jag blivit väldigt illa bemött och att mötet inte ledde någonstans. Jag klargjorde också att jag starkt övervägde en polisanmälan, då sade han att om jag tog ärendet vidare kommer jag inte komma in i framtiden heller. Jag förstod inte sambandet så jag frågade, då svarade han att vakterna antagligen inte skulle se mig välkommen ifall jag gjorde en polisanmälan.

Gör jag en polisanmälan blir mitt namn offentligt, vilket jag absolut inte vill, jag tvivlar inte en sekund på att en av vakterna skulle söka upp mig för att 'lära mig en läxa'!

Undrar om jag är den första som blivit portad därifrån för att jag pratat/vart envis på att få fram mina tankar ?

Även om jag går ditt, sväljer min stolthet och allt vad det heter, och ber om ursäkt, vakterna lär inte släppa in mig ändå, de har ju all rätt att neka mig entré, så jag funderar på att bara lägga ner alltihop :/

Kommer ändå inte våga gå dit ifall jag nu skulle bli välkommen i framtiden, vakterna skulle enkelt kunna bryta vartenda ben i min kropp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan bara beklaga det som hänt dig och jag tycker uppriktigt synd om dig. Du har inte en chans mot vakterna för de har all makt bakom sig. Eller övermakt. Det är totalt bedrövligt att de ska få leka smågudar men så är det. Man blir ledsen, känner sig kränkt och, i bästa fall, förbannad. Jag håller med "du" och ger dig en tröstpoäng (vilket inte hjälper ett dyft). Jag håller ändå tummarna för att någon ansvarig vaknar till och kontaktar dig för en uppgörelse (läs, ursäkt) vilket knappast är troligt. Upp med hakorna, vi är många som känner med dig!!!

------

MVH//Lena Marie

Lägg upp dig! Vi vill se vem du är!

http://www.eforumare.just.nu/

Skicka fotot till bo.hellstrom@telia.com så får du bergis en poäng av nån ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För det första vill jag bara säga att jag avskyr fenomenet - hela grejen med att stå/trängas i en kö en kall kväll för att försöka komma in till ett ställe. På något sätt känns det kränkande men jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet och acceptera.

Nåväl, det blir fler sura äpplen: En vän råkade ut för en stöld på jobbet och personen som stal åkte fast efter lite om och men. Företaget valde, naturligtvis, att göra en polisanmälan av det hela. Någon dag innan min vän blev kallad till vittnesförhör så berättar en av företagets vakter för henne att den misstänkte personen (som hon då skulle vitna emot) tidigare är straffad för misshandel/våldtäkt (minns inte vilket eller om det var både och) och att de rådde henne att inte vitna emot mannen.

Jag blir så fruktansvärt sur när situationer som dessa uppstår. Jag tror dig i allt du säger, att du inte vågar göra en polisanmälan, med rädslan för en personlig vedergäldning. Det tråkiga är att väl att vakterna precis kommer att fortsätta, just på det där sättet.

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja dune, det är väl det bedrövliga. Vakterna kommer att fortsätta i samma stil för de vittnar med varandra och det kvittar vad man säger. Har inte själv råkat ut men jag kan mycket väl tänka mig in i hur jag skulle känna mig. Kränkt!! Det kallas ju övergrepp om de blir fällda.

------

MVH//Lena Marie

Lägg upp dig! Vi vill se vem du är!

http://www.eforumare.just.nu/

Skicka fotot till bo.hellstrom@telia.com så får du bergis en poäng av nån ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En grej du skulle kunna göra som iofs kräver lite tid är att sprida dåliga rykten om krogen på nätet, efter ett tag så borde det ge lite resultat.

Eller ringa anonymt till länstyrelsen eller liknande myndighet och hitta på nåt om att dom serverar sprit till minderåriga, fuskar med skatt, eller har ostädat i köksregionerna. Då görs det formodligen en kontroll av krogen och de flesta krogar har nåt att dölja så det finns ju en chans att dom torskar på nåt.

[inlägget ändrat 2003-08-15 01:19:47 av SYS64738]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, folk är verkligen knäppa.. Tänker mest på GHB-benknäckargänget som tyvärr allt för ofta får härja fritt i krogbranschen. Att käfta emot, eller ens argumentera på det mest gentila vis, är lönlöst. Bäst är att gå därifrån. Iofs. har väl många vakter ett jobbigt jobb, men tar man ett dylikt arbete så skall man också klara av det. (Utan att behandla folk illa, det är ju faktiskt *kunder* som man har att göra med...)

Visst: Det finns bråkmakare bland krogbesökare, folk som skulle "behöva" lite fysisk "behandling" för att lära sig lite hut.. Men dessa är ytterst få, och hör nog till undantagen.. Sedan finns det också folk som anmäler för att de blivit sura för att de fått sig "korrekt" behandling..

Men jag är ganska övertygad om att branschen borde saneras, och att enbart utbildade ordningsvakter (med bricka och nummer) skall få jobba i dörrarna, "värdar" förbjudna. Den krog som bryter mot reglerna skulle bli av med alkoholtillståndet. -Sånt fattar krögare till 100% och börjar passa sig hjävligt noga..

Ordningsvakter då? -Tja, dessa verkar ha en del svarta får bland sig.. Och märkligt nog verkar rättsäkerheten stå på ordningsvakternas sida. (Det är inte som med politiker som måste avgå vid minsta skandal..)

http://biphome.spray.se/vofac/O-vakt_Avstangd.htm

(hittade denna länk bland många)

Tyvärr så verkar "utomparlamentariska" metoder som tidigare tipsats om i tråden vara det enda som hjälper.. -Givetvis så lyfter förhoppningsvis myndigheterna ögonlocken om denna vakt fortsätter att bete sig illa. (Ett återkommande beteende/anmälningar kommer förhoppningsvis att straffa sig för lagbrytaren)

Men det bästa är nog som jag tidigare sa:

Gå hem, försök ringa kompisarna från nästa gathörn etc. Inte försöka klämma in sig på krogen igen. Snacka förstånd med "kötthövven" i uniform är oftast lönlöst.

[inlägget ändrat 2003-08-15 03:17:19 av CJ Björkdahl]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Angående länken;

De vakterna agerade ju i egenskap av privatpersoner, inte som ordningsvakter. Dessutom var det ju pga av ett dödshot mot vaktens son som han och hans kompis (även denna en ordningsvakt) åkte iväg för att visa var "skåpet ska stå". Att sedan massmedia uppmärksammar det är väl tack vare att löpsedlar som "Ordningsvakter med baseballträn misshandlade yngling" säljer lösnummer.

/brorsan

http://www.brorsan.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att han valde att skydda sin son ser jag inte som att missköta sig... Att han skulle vara olämpligt som vakt pga av att han gjorde det han gjorde kan jag inte hålla med om.

EDIT: Vilket även länsrätten håller med mig om...

/brorsan

http://www.brorsan.com

[inlägget ändrat 2003-08-15 03:50:05 av brorsan]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja.. Vad jag förstod så var det en pappa som skulle "röja upp" lite/ingjuta lite "respekt" bland ungdomar som bråkat med hans son (eller tvärt om).. Sedan "råkade" han vara ordningsvakt också.. Ingen bra combo.

Missuppfatta mig rätt:

Jag gillar Dirty Harry och Charles Bronson..

Men man bör ju inte ta lagen i egna händer, som det så vackert heter.. Speciellt inte om man har ordningsvakt som yrkestitel..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En ordningsvakt som har så taskigt självfötroende att han känner tvingad att beväpna sej med ett bollträ för att konfrontera någa tonåringar ska nog söka sej ett annat arbete, hemtjänsten tex.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För oss som jobbat "på andra sidan" är det tröttsamt att höra om alla korkade ordningsvakter.

Det var visserligen ett bra tag sedan jag sysslade med sådant men det är säkert fortfarande lika tröttsamt att ha att göra med alla halv- och helberusade kids som ALLTID måste visa hur häfiga de är.

Sverige är numera ett land där ett "nej" inte är ett "nej" utan det skall alltid förhandlas/gafflas/tjafsas/diskuteras/tjatas/gnällas.

Om regeln är att påverkade inte kommer in, är det bara så och det är entrevärdens ord och avgörande som gäller!

Men icke, Tuffa Vicke måste visa hur duktig han/hon är inför kompisarna så att man senare kan skryta om "hur man satte dit vaktjäveln".

Som alltid i Sverige ökar modet med promillen..

En annan historia är frågan om hur någon ens kan vilja nedlåta sig till att stå i en krogkö och vänta..... kanske det är därför man senare vill "bättra på egot" med att tjafsa med entrevärden..??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PLEASE_DELETE_ME

Pigge, jag vet inte om du syftar på mig eller inte, oavsett så hade jag druckit EN öl, det här har inget med promille att göra. Min kompis vart dåligt behandlad och jag tyckte att vakterna borde veta om bakgrunden till varför han stött in i folk. Jag tycker fortfarande att vakterna kunde ha lyssnat, hur svårt är det att lyssna på en kund som vill få fram sin åsikt ?

Jag gjorde kanske fel som stod kvar och prompt ville få fram det jag hade att säga, men det ger dem ingen rätt till att göra det de gjorde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det är säkert fortfarande lika tröttsamt att ha att göra med alla halv- och helberusade kids som ALLTID måste visa hur häfiga de är.

Ditt resonemang håller om det bara vore denna kategori som hamnar i onåd hos vakterna. Så är det givetvis inte.

Om regeln är att påverkade inte kommer in, är det bara så och det är entrevärdens ord och avgörande som gäller!

*skratt*

Ja, tänk om vakterna bara gick efter vem som är berusad eller inte. Det är ju bara att vara nykter så kommer du in *not*.

En annan historia är frågan om hur någon ens kan vilja nedlåta sig till att stå i en krogkö och vänta.....

Detta är helt obegripligt, men vakterna älskar det förstås, särskild känslan av makt då de avvisar den som väntat längst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
helst av allt vill jag bara kunna komma in på stället igen och känna mig trygg där, inte vara rädd att vakterna kanske passar på att slå ner mig en vacker dag när jag är på väg hem därifrån.

Detta kan du glömma. Det har redan gått för långt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
helst av allt vill jag bara kunna komma in på stället igen och känna mig trygg där, inte vara rädd att vakterna kanske passar på att slå ner mig en vacker dag när jag är på väg hem därifrån.

Varför skulle man vilja gå till ett ställe som håller sig med så idiotisk vaktpersonal?

Hitta ett nytt ställe att gå till. Det finns väl fler?

Jag skulle aldrig sätta min fot på ett sådant ställe.

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PLEASE_DELETE_ME

sökte lite på nätet, hittade denna info som är minst sagt skrämmande!

Urklippt text:

-------------------------------------------------------

taget från: http://hem.passagen.se/ulvar/page1.html [man måste scrolla ner en bit, mitten ungefär, för att komma till texten]

EDIT: hittade länken till sidan på aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,76205,00.html

”Brottslingarna i krogdörren”

Aftonbladet har kartlagt de grovt kriminella bland Stockholms entrévärdar. Många entrévärdar i Stockholm är kriminella och dömda för allvarliga våldsbrott. På krogen ansvarar de för din säkerhet. – ”Vi kan bara vädja till restaurangägarnas sunda förnuft”, säger Stefan Holmén, chef för citypolisens krogspanare.

Krogkungen Lennart Karlsson kräver nya regler och ökad kontroll av vaktbolagen. – ”Det är ett jäkla problem att de här

personerna tjänstgör”, säger han. I dörren på innekrogarna i Stockholm står oftast ordningsvakter. De är förordnade av polisen som granskat deras bakgrund. Men där står också entrévärdar.

De saknar förordanden och ingen har kontrollerat dem. Enligt polisen är flertalet kriminellt belastade. – ”I dag är entrévärdarna ofta de som sparkar hårdast, har medalj i någon kampsport och fungerar som ”bodyguards” åt ordningsvakterna”, säger Stefan Holmén.

-”Om en ordningsvakt begår ett brott så förlorar han ”brickan”.

En entrévärd kan stå i samma krogdörr dagen därpå. Han har inget att förlora.

”Hoppade på en liggande man”

Flera av entrévärdarna har befattat sig med anabola steroider, vapen och knark. De har kontakter inom den organiserade grova brottsligheten. Några har klarat sig lindrit undan rättvisan.

En entrévärd på en krog vid Stureplan har upprepade gånger blivit anmäld för övervåld. Han har bara dömts en gång och fick då fängelse i sex månader. I ett fall som inte har lett till åtal såg vittnen hur han hoppade på en liggande man. Entrévärdens händer och skjortmanschetter var nedblodade efteråt, enligt polisrapporten. Polisen har uppgifter om entrévärdar som öppet kränker gästerna. – ”En uppriven kvinna berättade för mig att kvinnor tvingas visa brösten på en krog för att komma före i kön”, säger Stefan Holmén. Kände nazisten Robert Vesterlund har också försörjt sig som entrévärd. Polisen har tidigare ertappat honom med vapen och dopingpreparat samt gripit honom vid nazistdemonstrationer.

– ”Tanken med entrévärdar är att de ska vara krogarnas ansikten utåt. De som hälsar gästerna välkomna och är trevliga”, säger Stefan Holmén. Men verkligheten talar ett annat språk.

”Polisen: Vi kan bara vädja”

Den 4 april sköt en entrévärd ned en 27-åring som firade sin förlovning på restaurang Tiger. Mannen överlevde trots

allvarliga skador. Entrévärden var villkorligt frigiven från fängelset. Han arbetade inte på Tiger utan var där privat.

”Vad kan polisen göra?”

”Vi kan inte ta bort entrévärdarna, vi kan bara vädja till krögarna. Jag hoppas att de står för saneringen. Det är inte

alltid klokt att låta polisen styra enskilda näringsidkares verksamhet”, säger Stefan Holmén. – ”Mitt råd är att se över

problemen och anställningsförhållandena. Meningen är att vi vanliga Svenssons som går ut på krogarna ska ha trevligt.

”Inte rädda för anmälan”

På länsstyrelsen diskuteras frågan, men ännu har inget hänt.

”Vi måste gemensamt göra något”, säger Jan-Olof Tidbeck, samordnare för ”Operation krogsanering” på länsstyrelsen.

Han misstänker att krogarna använder entrévärdar som frontmän vid allvarliga bråk. – ”De är redan så straffade att det inte spelar någon roll om de får ytterligare en anmälan”, säger Jan-Olof Tidbeck.

”Fler brottsbelastade dörrvärdar i Stockholm”

· Robert Vesterlund, 24. Känd nazistledare och redaktör för

· nazisttidningen Info 14. Har arbetat på en krog i Gamla stan

· och varit ersättare på en krog vid Stureplan. Har gripits med

· vapen och dopingpreparat. Var misstänkt för anstiftan till

· mordet på syndikalisten Björn Söderberg, men åtalades aldrig.

· 25-årig man. Sköt den 4 april i år en man i magen med pistol

· på innekrogen Tiger. Dömd till sex års fängelse för försök till

· dråp. Tidigare dömd för bland annat grov stöld, grov skadegörelse

· och rån.

· 29-årig man. Dömd för flera misshandelsfall, grov misshandel,

· våldsamt motstånd, narkotikabrott och stöld. Slog en kroggäst

· blodig med batong och hade 20 påsar kokain gömda i strumpan.

· I hans bostad hittade polisen karatepinnar, en teleskopbatong

· och ännu mer narkotika.

· 22-årig man. Har arbetat på en av Stockholms mest kända

· krogar. Dömd flera gånger för misshandel till vård inom

· socialtjänsten. Anklagades för att ha sparkat en liggande man

· i huvudet, men friades av tingsrätten.

· 33-årig man. Misstänktes vara inblandad i stölden mot Ströms

· klädbutik i Stockholm. I hans lägenhet hittades exklusiva

· kostymer och kavajer värda en halv miljon. Dömd till ett års

· fängelse för grovt häleri och dopingbrott.

· 26-årig man. Höll en 18-årig flicka fånge i flera timmar,

· slog och förnedrade henne, tryckte en kniv mot hennes hals

· och hotade att raka av henne håret. Dömd till fängelse för

· bland annat misshandel och olaga frihetsberövande. Åtalades

· för stöld på ett dataföretag, men friades.

· 33-årig man. Var med i den kriminella organisationen

· Brödraskapet MC och blev skjuten i benet vid ett bråk

· under en fest. Dömd för förskingring, misshandel, olaga hot,

· narkotikabrott, bilstölder och trafikbrott.

· 40-årig man. Beväpnad med pennpistol tvingade han en

· affärsman att skriva på en skuldförbindelse. I entrévärdens

· bostad hittades uppgifter om affärsmannens familj och

· ekonomi. Dömd för olaga tvång, vapenbrott, misshandel,

· grovt rattfylleri, försök till bedrägeri och stöld.

· 36-årig man. Var för flera år sedan inblandad i en amfetaminliga i

· dörrvaktskretsar. Arbetade på svartklubbar i samma krets som

· ”OS-bombaren” Mats Hinze. Dömd för narkotikabrott, grovt

· bedrägeri, varusmuggling, rymning och olovlig körning.

· 38-årig man. Arbetar på en välbesökt innekrog. Dömd till ett

· halvårs fängelse för misshandel vid sex tillfällen. Har varit

· misstänkt för flera misshandelsfall i samband med sin tjänst,

· men inte blivit fälld.

”Man tittar inte i kriminalregistret på dem man anställer”

Krogkungen Lennart Karlsson kräver nya regler och ökad kontroll av vaktbolagen. – ”Det är ett jäkla problem att de här personerna tjänstgör”, säger han. Flera krögare erkänner för Aftonbladet att de ofta inte vet vilka vakter som står i dörren. Det beror på att dessa arbetar åt vaktbolag som i sin tur anlitas av krogarna.

”Behövs en tuffing”

”Jag vill att vaktbolagen bara ska få anställa förordade ordningsvakter. Entrévärdarna ska vara anställda direkt av vaktbolagen.

Han äger en rad restauranger i Stockholm, bland annat Sturecompaniet, Tiger och Aladdin. – ”Entrévärdarna används ibland som livvakter till de förordnade ordningsvakterna. Jag har hört motiveringen att man behöver en ”tuffing”, säger Lennart Karlsson. – ”Jag tror inte på den idén. Samtidigt har jag stor förståelse för ordningsvakternas situation. De blir tsatta

för hot eller våld varje kväll”.

”Vill ha tips”

Han vill att entrévärdarna ska vara de som hälsar gästerna välkomna och visar dem till rätta. Som det var tänkt från början.

Jessica Freme, restaurangchef på Kharma, framhåller att det råder brist på förordnade ordningsvakter. – ”Vi måste fylla

ut med entrévärdar. Och man tittar inte i kriminalregistret på dem man anställer”. Hon tycker att polisen ska tipsa krogar som har olämpliga entrévärdar.

[inlägget ändrat 2003-08-15 10:09:47 av Gilbert Dionne]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lustigt nog släppte de in fulla gäster som vart ute en sväng, jag såg flera stycken som höll på att riva ned repställningen de har utanför, folk som gick in med halva kroppen i dörrn osv. Men jag som försökte försvara en kompis som blev orättvist behandlad blev utslängd..

Detta är fullt normalt beteende när det gäller dörrvakter.

kanske de vill ge igen, de verkade ju inte speciellt 'normala' någon av dem, vet inte om jag kommer våga mig tillbaka till stället i framtiden!

Det kommer dom vilja, gå aldrig tillbaka dit igen.

[inlägget ändrat 2003-08-15 10:06:50 av Johan Malm2]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tidigare hade jag pratat med ägaren till stället, Julius, och bett att denne skulle närvara på mötet. Han dök inte upp.

Surprise, surprise.

De hävdade i alla fall att jag stått utanför och skrikt, och att vakten "satt upp armen" för att jag försökt tränga mig före i VIP-kön.

De har pratat ihop sig, det var bara att vänta.

Kom ihåg: du kan inte ha rätt mot vakter.

då sade han att om jag tog ärendet vidare kommer jag inte komma in i framtiden heller. Jag förstod inte sambandet

Det här har inget med logik att göra.

Undrar om jag är den första som blivit portad därifrån för att jag pratat/vart envis på att få fram mina tankar ?

Förmodligen inte.

Men de flesta vet att det är meningslöst att tjafsa emot. Det här är ingen rumsren bransch direkt, de flesta är rädda för vakterna.

sväljer min stolthet och allt vad det heter, och ber om ursäkt,

Detta ska du absolut inte göra!!!!

Du har ingenting att be om ursäkt för, ingenting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant länk Gilbert!

Här har vi dem i ett nötskal.

Så seriös är branschen.

Jessica Freme, restaurangchef på Kharma, framhåller att det råder brist på förordnade ordningsvakter. – ”Vi måste fylla

ut med entrévärdar. Och man tittar inte i kriminalregistret på dem man anställer”.

De kanske skulle börja göra det....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...