Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nätagg m vatten?

Mic

Recommended Posts

Finns det nåt nätaggregat som har vattenkylning?

Har lyckats dämpa det mesta ojludet förutom nätagget, att det är så svårt att få en TYST dator..

Jag vet inte om det finns vattenkylda nätaggregat. Tvivlar på det, verkar lite farligt om man får läckage... Däremot kan jag tipsa om ett fläktlöst nätagg:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=979&session=a623dc3a3068f3ef8e4f2072c85186a2

Dyrt men garanterat tyst.

/Stefan

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

[inlägget ändrat 2003-08-08 15:10:26 av StefanJohansson]

Måste bara tipsa om min smidiga lösning då jag har ett ganska högljudt nätagg. Eller... hade. :)

Plockade isär det - kopplade loss fläktkontakterna och ledde ner dem förbi fläkten som suger ifrån lådan (nedåt) - hängde på ett 40 ohms-motstånd på varje fläkt och sedan på med 12 volt. Dämpade ljudet betydligt men blåset är fortfarande helt tillräckligt!

Billig och bra lösning - nu hörs cpu-fläkten istället. :-|

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

Har du inte varvtalstyrning på den
Nope, jag var så ful att jag helt enkelt struntade i de ordinarie kontakterna och kopplade den direkt på 12-volten. Först var jag rädd att den inte skulle starta pga att den inte kände några fläktar - men när jag såg att fläktarna var 2-stifts släppte oron. ;)

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

• 4 weeks later...

Byt ut fläkten i nätagget mot en tystare. Oftast sitter där en vanlig 8cm fläkt, som är enkel att byta ut.

Se dock till att dra ut strömmen ordentligt ur nätagget innan du börjar meka.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...