Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Oulook 2002 problem med IMAP

Stenis [alltomxp.se]

Recommended Posts

Stenis [alltomxp.se]

Nyligen så började ett antal fel uppstå i Outlook.

T.ex när jag startar Outlook så får jag följande felmeddelande.

"A connection to the server could not be established. mail.x.x.se is now in offline mode."

I samband med detta dyker även detta fel upp:

"Task Checking for new mail in subscribed folders on mail.x.x.se.' reported error (0x800CCC0E) : 'Could not fetch new headers in the folder

(null) for Account mail.x.x.se. Error:Unable to connect to the server.."

Det finns flera användare som har samma problem. Mailservern har varken uppdaterats eller blivit omkonfad de senaste 2 veckorna så det borde inte vara mailservern det är fel på.

Kan det vara någon säkerhetspatch som ställer till det och uppdaterar någon fil så att Outlook får fnatt??

Jag har inget svar, men vi har haft liknande problem.

Vi kunde inte hitta något mönster i vilka klienter som drabbas, men det var absolut inte alla.

Av ca 300 användare mot 3 mailservrar sågs detta på minst två av servrarna för kanske ett tjugotal av användarna.

Vi kör Netscape 4-servrar, vad har ni?

Vi löste problemen genom att lägga på servicepack och sånt för Office. (http://office.microsoft.com/ProductUpdates). Tyvärr fick vi aldrig reda på vad det berodde på.

/Mn

Stenis [alltomxp.se]

Hmmm...

Vi kör UW-IMAP. Det tråkiga är att alla har samtliga patchar installerade för Office-paketet redan så det finns inte så mycket att uppdatera med! =(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...