Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sygate - problem med vissa saker.


Daino

Rekommendera Poster

Jag har en dator med win98 som är dels kopplad till nätet (10MBit) samt till två andra datorer med koax-kabel(har alltså två nätverkskort i datorn som har win98). Win98 datorn kör sygate och den ena av de andra datorerna kör win95 medan den andra kör NT.

 

WIN98 datorn har 80MB och har en Celeron 300A (464Mhz).

 

Problemet som jag har är att oftast går nätet till win95 och NT datorerna ganska segt, typ mndre än 20KB/s medan det kan gå med över 1MB/s till win98 datorn. Speciellt segt går det att kolla mail med NT datorn, tex så tar det över 4 minuter att ta hem ett mail på 300kb!!! Medan man ibalnd kan ta emot filer med icq i flera 100KB/s.

Men tex om jag från endera win95 eller NT datorn kör ett ftp program mot win98-datorn och laddar filer så går det med runt 1MB/s. Så som det verkar är det data som passaerar igenom win98 burken som går segt. Vet någon vad som kan vara fel? Är tacksam för hjälp för själv har jag snart inget hår kvar :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jippi, nu kan jag svara på det själv :)) Det verkar vara så att win98 på serverdatorn inte riktigt fungerar i mitt nätverk. När jag istället installerade win98se så flyger nätet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...