Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
[Esc]

Tips för digitalfotografer...

Rekommendera Poster

Klicka in på http://www.fujidirekt.se

Registrera er och uppge sedan kampanjkod ENTRE. Ni får 25 papperskopior i storlek 10x15 med dubbla kopior för endast portokostnaden (29 kr) (Se till att klicka bort att de får skicka epost till dig för att slippa eventuell framtida spam)

Ett uselt uppladningsprogram är det dock, du saknar dessutom möjlighet att i uppladdningsprogrammet se miniatyrer av dina bilder men har du bara koll på filnamnen så...

Annars saknar jag möjligheten från t.ex. fotolabo att kunna välja matta kopior, och möjligheten att på varje enskild bild välja om jag vill beskära bilden från "digitakameraformat" (10x13) till 35mm-format (10x15)

Men billigt blir det i varje fall.

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ni får 25 papperskopior i storlek 10x15 med dubbla kopior för endast portokostnaden (29 kr)

Inte helt fel!

Måste man beställa de där 25 direkt eller kan man spara dem ett tag?

~ Stefan ~

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Måste man beställa de där 25 direkt eller kan man spara dem ett tag?

Jag tror att man måste beställa alla på en gång. Jag tror iofs att man kunde spara bilderna ett tag (2 veckor?)

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vet du hur länge koden ENTRE gäller?

Nej... hittade den i "Sverigehäftet" eller vad det heter. Du vet ett sånt där häfte där de säljer en massa skit, och lurar folk i största almänhet. Det stod inget "sista förbrukningsdatum" i anonsen, men jag skickade min beställning i går kväll/natt och skall ha den på onsdag (annrs så bjussar de även på portot) så vi får se hur bliderna blir.

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, är nog bäst att registrera sig snart för att vara på den säkra sidan. Poäng för ett bra tips!

Återkom gärna om kvalitén på bilderna!

~ Stefan ~

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Registrera er och uppge sedan kampanjkod ENTRE. Ni får 25 papperskopior i storlek 10x15 med dubbla kopior för endast portokostnaden (29 kr)

Tack för tipset. Laddar just upp 70 MB bilder till dem. :)

Var det inte nån datorbutik på nätet som hade ett liknande erbjudande nyss?

edit: hmm.. skumt! ACDsee säger att jag har 66 filer i min framkallningsmapp*, varav två är filtrerade (och alltså inte visas). Utforskaren säger att det finns 65 filer där. Och jag har valt att visa dolda filer och systemfiler.

(framkallningsmapp = mina bilder\att framkalla)

//jonasn

[inlägget ändrat 2003-08-04 15:44:31 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-08-04 15:46:12 av jonasn]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag förstår mig inte på deras system!

En bild kostar 2:95. Dubbla kopior kostar bara en krona extra, dvs 3:95. Jag vill inte ha dubbla kopior på alla mina bilder, eftersom det blir rätt dyrt. Dessvärre hittar jag inget vettigt sätt att ta bort dessa dubbla kopior.

Typiskt. Det går säkert, men .. hur??

edit: hittade. Man ska naturligtvis klicka på "Fujipaketet". Tyvärr måste man välja antingen alla eller ingen. Typiskt, och rätt dåligt. Fast smart, jag antar att de tjänar en hel del pengar på det.

//jonasn, som ändå tycker att folk som inte kan utveckla ordentliga gränssnitt ska låta bli.

[inlägget ändrat 2003-08-04 18:41:34 av jonasn]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte prova http://www.colormailer.com/ de har kampanjer nu också på allt deras sortiment, tror säkert de också har välkomsterbjudanden också då man bara betalar frakten (25 kr eller nåt sånt). Normalt kostar en kopia 2.95 för 10x15 eller 11x15 (den senare från digitalkameror) men nu har de visst 15% rabatt under sommaren.

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmmh, vad blir egentligen kostanden om man får 225% rabatt...

Låt mig se.

100% rabatt innebär gratis, så 225% ger 2.25 x priset i ersättning för att man beställer kort från dem...

Rekommendation: Beställ tokmånga kopior i storlek 20x27... :)

Tror dock att ni inte kommer att få några pengar. :(

Sunt förnuft gäller nog.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer nog aldrig mer att beställa bilder från fujidirekt, pga av deras dåliga tjänst. Uselt gränssnitt etc. Men det var billigt. Det är märkligt att de har en sådan usel webbtjänst. Att man inte kan se en förhandsgranskning av bilden när man letar efter den i filstrukturen är ju också riktigt uselt.

Att man inte kan välja beskärning individuellt på varje bild (eftersom det är 10x15 format) utan man kan välja "fit in" med vita fält på sidan, eller "fill out" med en beskärning som fujidirekt själva bestämmer. I t.ex. fotolabos uppladdningsprogram kan du välja beskärning själv för varje bild om du har ett 4:3-kort (från digitalkamera) som du vill ha på 10x15 papper.

Men 29:- för 25 bilder med dubbla kopior är ju ett fynd.

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter inte som att det är nåt ställe man blir stamkund på, men en beställning får det nog bli med tanke på erbjudandet.

Därefter ska nog jag också kolla på Fotolabos tjänst. Har använt dem till "vanlig" framkallning i flera år och det har funkat bra!

~ Stefan ~

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Därefter ska nog jag också kolla på Fotolabos tjänst. Har använt dem till "vanlig" framkallning i flera år och det har funkat bra!

...och så kan man få matta papperskopior! Mycket snyggare än blanka! Det är inte så många som erbjuder det, jag har bara hittat en till (kommer ej ihåg vilken) men de villa ha extra betalt för matta kopior.

...individuell beskärning för samtliga bilder.

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hört mycket gott om både Fotolabo och om Colormailer. Den senare har jag provat själva många gånger och man kan välja att beskära bilderna i det medföljande programmet eller göra det själv innan man laddar upp. Colormailer använder AGFA:s fotopapper.

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

[inlägget ändrat 2003-08-05 12:46:03 av CyberPet]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mer än ett år gammal tråd ser jag. :-)

Jag var inne på Colormailer och provade ladda upp 40 bilder online ikväll, men gillade inte steg 3 av 4 där man måste betala med kontokort. :-(

Stängde fönstret igen och godkände inte ordern.

Hoppas de raderar bilderna som inte är godkända ordrar på.

Skickade i alla fall ett mail till kundtjänsten och bad de radera bilderna igen.

Finns det andra labb online där man kan betala mot faktura istället?

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...