Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trött på half-life


Dahlgren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu har vi suttit och spelat half-life med counterstrike-mod och massa andra modar så nu är det inte roligt längre.

 

Jag har försökt att hitta andra spel som man kan spela på LAN som liknar half-life men eftersom de datorer jag har inte är så hemskt moderna så har man ett lite begränsat urval av spel.

 

Är det någon som har tips på andra spel liknande half-life med ungefär samma systemkrav som fungerar på LAN? Quake är inte roligt bör jag nämna också :)

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doom... First Person Shootern med stort F (eller S?) går att spela på en 486:a och har stöd för nätverksspel.

 

mvh

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kankse inte det modernaste, men codename eagle är så underbart på lan :)

 

Lite svårt att få tag på bara, demot finns i och för sig på nätet så du kan testa det (multiplayerdemo).

 

Tribes är inte helt fel det heller, finns demot på nätet också här - och vad gäller tribes behöver man knappt mer än demot. Demot innehåller alla vapen och fordon (tror jag iaf) som hela versionen, det enda man missar är de få träningsbanorna och ett par multiplayerbanor. Men communityn är såvitt jag vet bra mycket större till demot - bra många fler klaner och moddar till det än till riktiga :P

Jag tror men blev lite osäker på om man bara kan spela på internet eller om LAN fungerar..

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Var det inte gamla datorer det skulle fungera på?"

 

Visst var det så, men har man bara lirat half-life så kanske det är dags att uppgradera burken, finns bra gratis spel numera och då får man pengar över till hårdvara :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...