Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flytta en mapp till en annan

Bulldog

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har en hemsida så jag har gjort i Frontpage. Problemet är nu att mina 10mb som jag har tillgodo är fullt. Så jag hade tänkt att flytta någon mapp till ett annat konto där jag har 10mb till. Hur går jag till väga på bästa sätt utan att behöva gå in och ändra alla länkar till den sidan. Det blir ju rätt många länkar att ändra på.

Hoppas ni förstår min fråga.

Hej!

Om du flyttar en mapp till en annan server måste du ändra alla länkar till filer i den mappen. Det bästa är nog att försöka hitta en server som rymmer hela sidan som den är. Det finns ju flera gratisalternativ som har upp till 100 mb utrymme. Annars finns det billiga webhotell för 400-500 kr per år som också rymmer 100 mb.

Om du ändå vill flytta bara en mapp så finns det diverse gratisprogram som kan ersätta text i många filer automatiskt så med ett sådant kan du byta ut texten till alla länkarna på en gång.

Åke

Ett sådant program är Homesite.

Men jag rekomenderar dig inte att använda flera konton utan att göra som föregående talare och skaffa mer utrymme.

Jag för fundera hur jag skall göra. Fördelen är ju att jag har ju redan dom kontorna. Men tyvärr är ju Telia så sega att det inte går att slå ihop dom 5st 10mb kontorna som jag har.

Tackar skall ni ha

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...