Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS P3C-2000


Hyddan

Rekommendera Poster

Jag vill ha ett moderkort med 4x AGP (så att FeForce kortet får visa vad det går för), har gått och kikat på detta moderkort men blir lite vilsen när jag skall välja processor.. Har ni några förslag? Vill inte kasta ut hutlöst med pengar på en "värsting", samtidigt har ju kortet stöd för FSB 133 Mhz...HJÄLP!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilket chipset det här moderkortet kör på, men köp gärna en Athlon-processor (AMD), och ett moderkort med VIA 133-chipset. Det borde finnas moderkort med det här chipset i affärerna nu.

 

/Tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar rescension på moderkortet här: http://www.firingsquad.com/hardware/p3c2000/

så kommer du nog inte att vara lika sugen på det i fortsättningen....

Eller kolla i nyhetsgruppen alt.comp.periphs.mainboard.asus där otroligt många har problem med detta kort och att få 4x AGP att fungera.

Kollade själv på detta moderkort men bestämde mig för att vänta på bättre alternativ.

Lycka till !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för råden!! Jag har kollat med flera återförsäljare och när man börjar fråga säger de efter en stund att Asustek har insett vilka problem de har. Se följande inlägg från deras support:

 

"Enligt ASUS kan kombination av P3C-2000 och grafikkort med nVidia Geforce256 chip orsaka hängningar vid avancerade och tunga 3D-applikationer. I vissa sammanhang kan detta problem avhjälpas genom att flytta på jumper JP5 från 1-2 till 2-3."

 

Enligt en återförsäljare i Göteborg på SBS, kommer en ny version av detta kort inom kort då dessa felaktigheter skall vara borta... Den som lever får se..

 

//Hyddan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...