Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gamespy - uppdatera servrar, problem?

Kojak1

Recommended Posts

Har fått lite problem med gamespy som jag inte vet vad det kan bero på. Den uppdaterar servrar väldigt långsamt, för ca. 3dagar sen gick det snabbt nu går det så sakta att den inte ens går igenom alla. Det är alltså nere till vänster där det ser ut ex. 407/1556 servers. Den tuggar sakta och till slut stannar den på ex. 407/407 den går alltså inte ens igenom alla servrarna.Min 2mbit lina funkar fint har testat med tptest och även tankat grejer, så där verkar inte felet ligga. Har även testat att ominstallera gamespy och t.o.m. rensat allt gamespy i registret, trots det samma problem. Och "Simultaneous Server Queries" i Gamespy är inställt på T3/LAN. Har även testat utan brandvägg, samma problem. Men kör man utan Gamespy, alltså uppdaterar servrar i CS eller Battlefield så går det snabbt. Kan någon hjälpa mig eller ge tips på vad problemet kan vara?? Mina egna idéer har tagit slut.

Det verkar som om uppkopplingen slöas ner eller dör när man kör gamespy. Det blir svårt eller går inte att komma in på sajter när man har igång gamespy och uppdaterar servrar. Den uppdaterar snabbt till ca. 70 servrar sen stannar det upp några sekunder och sen börjar det tugga sakta. Och den hittar aldrig i närheten av det totala antalet servrar. Kan detta problemet ha något att göra med min ISP?? Det är i alla fall inget fel med farten i övrigt, tänkte bara om de kanske gjort någon ny inställning i LAN:et.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...