Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tips på musiklek till äldre damer på ålderdomshem!

Kristianstad

Recommended Posts

Kristianstad

Hejsan!

Undertecknad jobbar på ett ålderdomshem under tre veckor med start i måndags.

Jag spelar keyboard/elorgel och tänker imorgon ta med mig denna och spela för de boende på hemmet - något som jag antar är uppskattat. Jag kan spela de flesta äldre låtar och tänker spela låtar skrivna av Evert Taube, Dan Andersson, Olle Adolphsson, m.fl.

Men jag fruktar att de kanske tycker det är tråkigt om jag spelar 20 låtar rakt upp och ner, och sedan packar ihop.

Därför vänder jag till Er på Eforum om ni kan komma med tips på någon rolig (och enkel) lek. Jag tänkte mig något i stil med programmet "Så skall det låta", fast det är svårt att göra när man är ensam spelare och dessutom är det aningen komplicerat.

Har ni tips på hur jag skall lägga upp det? De bästa tipsen belönas med poäng! :thumbsup:

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

[inlägget ändrat 2003-07-24 20:13:55 av Kristianstad]

En vanlig "musikjakt" brukar funka. Du börjar spela och den som kommer på titeln först ropar sitt namn eller något. Ge en poäng för respektive: Titel, Artist, Kompositör, Årtal samt bonuspoäng för eventuell allmän kuriosa om låten.

Akta dig bara. I alla sådana sällskap finns det dåliga förlorare. Oftast herrar i sjuttioårsåldern. ; ) Dessutom kanske dom inte släpper iväg dig sedan.

Kristianstad
Kristtiansstad = Nya Lasse Berghagen !!!(?)
Haha!

Kristianstad i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu...

:-D

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Kristianstad

Hej Bonzo!

Jo, det var ett trevligt förslag, Bonzo. Poäng!

Sedan spelar jag hela låten efteråt tillsammans med allsång?

Fler förslag mottages gärna.

Oftast herrar i sjuttioårsåldern. ; )
Så unga personer har vi inte! :P

/ Kristoffer

Kristianstad i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu...

En annan gammal klassiker är "Ta mig till havet och gör mig gravid." :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...