Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Svart vit Tv Out

Catrine

Recommended Posts

Hej

Jag har ett s3 ProSavage DDR på min bärbara dator och försökte du koppla detta till tv, ville se lite film =)

Använder mig av en S-video kabel i Datorn och en Scart in i Tv:n, men ändå blir det svart vitt på tv:n, någon som har något tips om vad det kan vara för fel och vad man kan göra åt det?

//Catrine

Oskar Hansson

Se till att grafikkortet skickar ut rätt videosignaler till tv:n "S-VHS" eller "Composit". Det ställer man in i grafikkortets inställningar. Finns en hel del trådar om ditt problem, skulle jag tro. Pröva att söka på forumet.

/Oskar

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

Vet att det finns sådana inställningar på Geforce korten, men de enda inställningarna jag kan göra här är att pal eller ntsc, därför jag blev lite förvirrad =)

Verkar inte finnas något med composite...

//Catrine

Välj PAL. Är det fortfarande Svart vitt är det sannolikt inte i datorn du ska leta efter felet utan i TVn. Alla TV-apparater klarar inte SVHS och de som gör det vill oftast att man ska ställa in den för SVHS.

/NIklas

Okej...

Då är de alltså tv:n som är för gammal och inte klara av att visa Färg, så det inte är mycket att göra åt det??

=)

//Catrine

Det finns konverterare som förvandlar SVHS-signalen till Composit-signal. Då lär det funka.

/Niklas

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...