Dez Posted February 5, 2000 Share Posted February 5, 2000 Jag tänkte testa Linux lite och vad jag försår sk det gå att köra på min 386sx 25:a med 6 mb ram och 120mb HD. Kan inte så mycket om Linux och undrar om man kan ladda hem det på något ställe, och då inte en fil opå flera hundra meg. (hara bara modem). Tacksam för svar och synpunkter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benjamin Posted February 5, 2000 Share Posted February 5, 2000 ja, det går att köra på en 386.... Men det kommer att gå så löjligt segt... skaffa iaf en 486:a först. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dez Posted February 5, 2000 Author Share Posted February 5, 2000 Självklart fattar jag att det kommer att gå slött. JAg har en P3 550 och en P233:a också, men använder dom ofta och vill inte krångla med både linux och windows på samma dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerblath Posted February 5, 2000 Share Posted February 5, 2000 Visst kan man sitta å ladda ner fil för fil, (har gjort det själv), men det é jobbigt. Föreslår någon lättare distribution för dig som är grön typ Pizzabox eller Dragon linux bara för att kolla vad det hela går ut på. Good Luck Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerblat Posted February 9, 2000 Share Posted February 9, 2000 Ett alternativ är att installera Debian. För att installera ett minimalt system räcker det att installera en handfull filer på sammanlagt ca 15 MB. När systemet väl installerats kan du du installera fler program via ftp. Se http://www.debian.org/releases/slink/i386/install för mer info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.