Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bloomgate.com


MagnusG

Rekommendera Poster

Är det någon mer som har fått liknande mail!?

 

---------------- MAIL ---------------------------

Nu lanserar vi Bloomgate. En unik tjänst för dig som gärna köper och säljer på nätet.

Vår nya kraftfulla sökmotor har koll på alla radannonser på både stora och små annonssiter i Sverige, Norge och Danmark. Nu behöver du bara leta på ett enda ställe.

I vår databas finns över 400.000 fräscha radannonser. Allt lättöverskådligt uppdelat på regioner och kategorier.

Just nu hittar du t.ex. 192 avstyckade gårdar , lite över 3200 begagnade BMW , och 54 DVD-filmer med James Bond på Bloomgate.

 

Andra fördelar är bl.a. vår AdWatch som låter dig bevaka allt du är intresserad av , och MyList där du enkelt markerar de annonser du vill titta närmre på.

 

Aldrig har det varit lättare att hitta den annons du söker.

 

Surfa in på www.bloomgate.com och logga in med din emailadress .

För att utnyttja detta gratiserbjudande måste du sätta in din annons inom 5 dagar.

Så, ut i garaget, upp på vinden, damma av bilen och sätt in en annons.

 

Detta gratiserbjudande är ett engångsutskick. Om du vill ha information och nyheter från oss i framtiden är du varmt välkommen att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

 

Välkommen till Bloomgate.

Sveriges nya site för dig som vill ha koll på alla radannonser.

 

@Bloomgate 2003. All rights reserved.

 

 

/MagnusG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personen har gömt sig bakom DOMAINSBYPROXY.COM Men dra ett mail till ABUSE@DOMAINSBYPROXY.COM få se om de reagerar.

 

Return-path: <bounce@bloomgate.com>

Received: from listserv.networksab.com (unverified [62.181.89.125]) by webmail.xxx.com

(Rockliffe SMTPRA 5.2.5) with ESMTP id <B00225182@mailengine4.web2000.xxxxxxx.com> for <info@xxxxxxxxxr.se>;

Tue, 22 Jul 2003 03:23:20 +0200

Received: from listserv.networksab.com (localhost.networksab.com [127.0.0.1])

by listserv.networksab.com (8.12.9/8.12.9) with ESMTP id h6M1NM6i043114

for <info@xxxxxxxxx.se>; Tue, 22 Jul 2003 03:23:22 +0200 (CEST)

(envelope-from bounce@bloomgate.com)

Received: (from www@localhost)

by listserv.networksab.com (8.12.9/8.12.9/Submit) id h6M1NMQe043113;

Tue, 22 Jul 2003 03:23:22 +0200 (CEST)

Date: Tue, 22 Jul 2003 03:23:22 +0200 (CEST)

Message-Id: <200307220123.h6M1NMQe043113@listserv.networksab.com>

X-Authentication-Warning: listserv.networksab.com: www set sender to bounce@bloomgate.com using -f

To: info@xxxxxxxxx.se

Subject: Premiär för Bloomgate

From: eric@bloomgate.com

MIME-Version: 1.0

X-Mailer: PHPmailer v1.9.3

X-MessageId: 20

X-ListMember: info@xxxxx.se

Content-Type: multipart/alternative;

boundary="=_6a6d57165f4578e89883cf21cc7290e9"

Errors-To: bounce@bloomgate.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått samma skitmail till flera av mina email som ALDRIG varit offentliga, SAMT till en email som bara ligger som test på en server. Otroligt!

Har även kollat loggar, det har skickats till sjukt mycket adresser på en av mina domäner, typ aa1, aa2, aa3 osv...Kul!

 

Tror inte det är någon som är så intresserade av deras tjänst, lika lite som vi vill ha med Lokalaguider.se att göra och deras jävla metoder att spamma!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lär knappast få mer besökare eller kunder om de spammar. Jag tänker då aldrig besöka dem!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag besökte dem, en gång, de hade ett kontaktformulär man kunde fylla i klagomål i... (å inte ange någon epostadress förstås).

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här är värst.. De skickar DIREKT obeställd reklam.. LG.se anlitade ett företag, och de har bett om ursäkt verkar det vara som, hade de gjort något fel så tror jag att de skulle stängas av. Men bloomgate.com STOR IDIOTER är som sagt värst.. de har skickat en hel del mails, kollade mina två andra mail och där fick jag se samma sak.. FY FAN! Dessutom så visar de en hel del andra annonser bla. från blocket.se? F*n att blocket.se ska sammanarbeta men sådana IDIOTER!

 

Läste på DOMAINSBYPROXY.COM att de har policy mot SPAM få se om de reagerar, Dra ett mail ni också till

ABUSE@DOMAINSBYPROXY.COM

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Personen har gömt sig bakom DOMAINSBYPROXY.COM

 

Domain Name: BLOOMGATE.COM

Domain servers in listed order:

NS1.NETWORKSAB.NET

NS2.NETWORKSAB.NET

 

Ping www.BLOOMGATE.COM (62.181.89.230)

 

Skicka en abuserapport till andreas@networksab.com (officiell abuse-adress enligt RIPE). Poängtera att networksab.net ger spam-service dels genom att stå för dns, dels genom att hosta websidan, men i första hand för att de gjorde utskicket. Upstream kan ev få kopia, abuse@sydkraftbredband.se. Tipsa dem båda gärna om att registrera sina abuse@-addresser på abuse.net för att minska risken för oväntade svartlistningar. Äb så länge är det bara spamcop som listar dem vad jag kan se...

 

MvhC

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lokalaguider.se hade falska avsändare ja, utskicken kom ifrån ifrån de själva genom en Telia maskin.

Studsar gick till en domän som ej hade uppgiven Reply To adress. Fult!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är bara att gratta....jag fattar inte hur lojt det är i Sverige med detta egentligen, det verkar inte vara någon risk att spamma iom att det iaf aldrig händer ngn med ansvarig avsändare. Finns flera bra bevis på detta. När ansvarig ISP kan låta bli att godta "Oj, jag visste inte att man inte fick göra utskick till 23467834 personer" så vore det bätte.

Kanske ska tussa ihop ett större gäng o besöka bloomgates kontor, om det finns, och fråga dom lite saker....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är bara att gratta....jag fattar inte hur lojt det är i Sverige med detta egentligen, det verkar inte vara någon risk att spamma iom att det iaf aldrig händer ngn med ansvarig avsändare. Finns flera bra bevis på detta. När ansvarig ISP kan låta bli att godta "Oj, jag visste inte att man inte fick göra utskick till 23467834 personer" så vore det bätte.

Kanske ska tussa ihop ett större gäng o besöka bloomgates kontor, om det finns, och fråga dom lite saker....

 

Jag följer med :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid kontakt med domainbyproxy fick följande uppgifter: Registrant: D Anderzon Ekonomi & Juridik AB Box 109 ÅHUS 296 21 Sweden Registered through: GoDaddy.com Domain Name: BLOOMGATE.COM Created on: 20-May-03 Expires on: 20-May-04 Last Updated on: 20-May-03 Administrative Contact: ******** hostmaster@networksab.com Comne Work AB Box 34023 STOCKHOLM 100 26 Sweden 08-123546 Technical Contact: ******** hostmaster@networksab.com Comne Work AB Box 34023 STOCKHOLM 100 26 Sweden 08-123546 Domain servers in listed order: NS1.NETWORKSAB.NET NS2.NETWORKSAB.NET

 

DVS

Man ska ha aldrig med de Comne Work AB, NETWORKSAB.NET och D Anderzon Ekonomi & Juridik AB bluff företag att göra, Undrar om man ska ringa till de och erbjuda massa kul? :)

Är det rätt att ett juristföretag ska vara bakom? eller det är ren bluff? Nån som kan kolla upp det?

Namn borttagna med hänvisning till PUL

[inlägget ändrat 2003-07-30 11:57:54 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som kan kolla upp det?

 

Söker man på "D Anderzon" så dyker det upp två företag i Skåne län, varav det ena har status "Likvidation Beslutad". D Anderzon Ekonomi och Juridik AB har organisationsnumret: 556613-7195

 

Verkar skumt :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande information har jag fått fram om D. Anderzon Ekonomi & Juridik AB:

 

Bolagsordning: "Bolaget skall bedriva ekonomisk och juridisk verksamhet som arbetande konsulter, äga och förvalta aktier och andelar samt därmed förenlig verksamhet."

 

Detta är ett litet företag med utan anställda och en omsättning på fjuttiga 68 000kr (år 2001). Det ägs till 100% av David Anderzon Transport AB som gick i konkurs 2003-04-03.

 

D Andersson figurerar också i ett antal andra företag med "konsultverksamhet" i Skånetrakten, både nedlagda och fortfarande verksamma.

 

Comne Work AB finns inte registrerat som aktiebolag i Sverige och telefonnumret är inte listat i Gula Sidorna, www.networksab.com heter numera Åhus Online och är en bredbandsleverantör.

 

Så kan det vara...

 

"Only dead fish follow the stream"

[inlägget ändrat 2003-08-02 00:52:54 av wAkKo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...