Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att det ska va så jäkla pilligt


clavicl

Rekommendera Poster

SX e fantastiskt på många vis, men jag kan fan inte komma på nått bra sätt att sätta Left- och Right-locator. Det är ett så frenetiskt smalt område (i höjdled) som man klickar och drar i för att rita det där blåa pilsträcket. Visst, jag har en sjuhelvetes upplösning, men tänk va fint om jag själv fick bestämma höjdstorleken på locator-raden!? Absurt att det inte går att göra när allt annat är ändringsbart.

 

Mina egna efterforskningar visar att om man håller in ctrl så kan man även klicka i den undre halvan av locator-raden vilket ökar precisionen med 100%, men det är fortfarande på tok för lite. Dessutom går det bara att ändra Left-locatorn.

 

Det känns som om det är något självklart jag missar här, typ att jag är den ende som ändrar denna Left- och Right-locator hela tiden. Att göra Markers och sånt orkar man ju inte!?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett inget vidare snyggt men effektivt sätt är att skapa ett midispår och rita upp några takter. Detta spår är ju betydligt enklare att flytta runt och ändra storlek på och allt man gör är helt enkelt att flytta det till det avsnitt man vill höra, eventuellt justera storleken, och sedan använda snabbkommandot Shift+G. Då loopas det aktuella avsnittet. Vill man inte loopa använder man Alt+mellanslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...