Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nybörjare.. :]


mathias.n

Rekommendera Poster

Hej, jag är ganska mycket nybörjare på det här med digitalkameror, och jag hade tänkt att införskaffa en ganska snart. Jag hade tänkt att slösa bort kring 4000 pengar på den. De små krav jag har är:

 

- bra bildkvalitet (såklart, vem vill inte ha det?)

- blixt

- möjlighet att kunna skriva ut i god kvalitet

- att tiden till uppstart och emellan bildtagningarna inte är för lång

- optisk zoom (inte endast digital)

- video-möjlighet

 

Någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök lite bland de senaste trådarna i detta forum så kommer du hitta många köptips - du är inte den ende som funderat på att köpa digitalkamera på siston... ;)

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.cyberphoto.se rekomenderas för de lägger upp bilder som de tagit med kameran.

(du behöver givetvis inte handla där utan kan fuska med www.pricerunner.com efteråt :))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte ta den tyngsta sidan om digitalkameror?!!

 

www.dpreview.com

 

väldigt djupdykande recensioner

 

 

 

 

_____________________________________

You ain´t got a clue

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

- bra bildkvalitet (såklart, vem vill inte ha det?)

- blixt

- möjlighet att kunna skriva ut i god kvalitet

- att tiden till uppstart och emellan bildtagningarna inte är för lång

- optisk zoom (inte endast digital)

- video-möjlighet

 

Minolta Dimage Xt, så klart!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minolta Dimage Xt, så klart!

Varför det? Dimage X och Xt har väl utmärkt sig som kameror som prioriterar format framför bildkvalitet..?