Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avi till DVD?!


ChRizzzO

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om man kan bränna en avi-fil på en brännbar DVD-skiva och sen kolla på den i en stationer DVD-spelare!? I så fall vilket program rekommenderas?

 

Väldigt tacksam för svar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till...

 

Om det är en DVD du vill göra så måste du först koda om filmen till mpeg2 format. Vill du göra en svcd så kan Nero Burning rom el liknande produkt göra detta.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 9 months later...

Det är inte så enkelt att bara tro att Nero fixar detta för det gör den inte. Den klarar av att skriva avi till svcd eller vcd men inte till dvd då måste man göra om avi till mpeg2

En nyfiken faan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

Här är ytterligare en som är nyfiken:

Hur gör man för att göra om AVI till Mpeg2. Jag har installerat Nero 6.0 men där finns tydligen inte denna möjlighet med.

Tilläggsprogram? Hämtas/köpes var?

Lasse J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Du hämtar bara in .avi-filen i Nerovision Express i gör din egen DVD-video. Sen ställer du in så att du har så stor fil som möjligt och Nero kan bränna det. Då blir det i regel en kanonbra DVD. Jag tror att Nero automatiskt gör om filerna till MPEG 2 när det samlar in information om filen. Den mest tidsödande processen. Sedan börjar bränningen som går över på några minuter.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaret.

Jag kanske skall förklara mitt problem lite närmare: Jag har bränt en liten DVD-snutt ( 5 min film ) tidigare, på samma sätt som du skriver. Men jag kan bara spela upp den i datorns DVD-brännare ( NEC 2510 ), inte i den CD/DVD-spelare som finns i hemmadatorn eller på kontoret. DVD-spelare till TV:n har jag inte och i nuläget vill jag bara kunna spela DVD-skivan i annan dator. Vad gör jag för fel?

Lasse J

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...