Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Räknare på hemsida


Avicii

Rekommendera Poster

Det ploppar upp ebay-fönster, varför?

Vad är ebay och till vilken räknare är den/det kopplat?

Ett problem för mig är jag inte ser hur sidan blir i andra webläsare än IE och annan upplösning än 1280x1024 på 17". Men det är lätt att ändra på sidan.

 

OT. Måste jag ha tillstånd för att länka till andra sidor, t.ex. Microsoft-artikel?

 

Jag antar att du fixat det, eftersom jag ser en "Nedstat Basic"-symbol på sidan?

Med lite stödsupport från Eforum, så är det fixat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ebay är inte något som du har från den vanliga räknaren iaf. Skulle tro att det var något bara han hade. Länka till MS måtte man väl få. Du kopierar ju ingen text och skriver in. Försök klura ut telias egen räknare. Det är alltid bättre än sån här okänd historia;)

------

MVH//Lena Marie

 

[inlägget ändrat 2003-07-16 22:31:52 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej igen!

 

Vad är ebay och till vilken räknare är den/det kopplat?
Är inte ebay en sida där man säljer/köper prylar på?

Jag får inte upp någon popupreklam, men det kan ju vara relaterat till has.it-adressen.

 

OT. Måste jag ha tillstånd för att länka till andra sidor, t.ex. Microsoft-artikel?
Nej, det ska inte behövas. Ett tips är dock att se till att externa länkar öppnas i nytt fönster!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är dock att se till att externa länkar öppnas i nytt fönster!

Ett mycket bra tips. Har försökt utan att hitta någon lösning. Vet du om det går att göra det i Word, eller måste jag gå över till Frontpage?

 

Edit: Gissar att jag måste skriva in kod för detta på sidan. Trodde först att det skulle gå genom att redigera texten i Word.

 

[inlägget ändrat 2003-07-16 23:04:28 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej igen Max!

Jag beordrar dig härmed att sluta använda Word! ;-)

 

1. Skapa en länk i Frontpage genom att trycka Infoga->Hyperlänk.

2. Skriv adressen och tryck på Målram (engelska: target).

3. Välj sedan Nytt fönster och tryck på OK.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst går det att göra hemsidor i Microsoft Word! Men jag vill inte rekommendera dig att använda dig utav det, framför allt på grund av den dåliga "HTML"-kod som Word genererar och som dessutom inte fungerar i alla webbläsare. Frontpage är ett bättre val. Börja med Frontpage Express som är gratis och med mindre funktioner! Dessutom tror jag att den är enklare än Word!

 

hehe, personligen tycker jag att Word och FrontPage

är ungefär lika mycket skräp :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beordrar dig härmed att sluta använda Word!

Om jag nu skulle gå på den linjen, kan jag göra som i Word, bara skriva in text och det översätts till kod, eller skriver jag kod direkt? Då detta är helt nytt för mig, är det förståss enklast att bara skriva text och sedan redigera lite i koden med hjälp av Anteckningar.

 

Externa länkar som inte öppnas i nytt fönster...har ni inte missat något? :) De öppnas i nytt fönster.

 

[inlägget ändrat 2003-07-17 14:11:34 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maraton-fart på ändringarna på din sida:)

Hur du ska göra med kodkanackandet beror ju på om du vill lära dig det eller bara göra sidor ändå:) Frontpage ska ja vara bra. Jag har aldrig använt den.

------

MVH//Lena Marie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej igen!

 

I Frontpage (även Express-versionen) går det att både skriva HTML-kod för att skapa sidan, men det går naturligtvis även att skriva precis som i ett ordbehandlingsprogram och programmet översätter texten till kod!

Jag tycker att du kan börja med Express-versionen om du känner dig osäkra på "den riktiga versionen". Den är mycket användarvänlig!

 

Ha det bra i sommarvärmen!

Kristoffer

 

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...