Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasigt nätaggregat Antec ?


ROCKY_1

Rekommendera Poster

Har köpt ett antec sonata chassi md nätagg.

 

Skickade tillbaks det första nätaggregatet till Dustin som jag köpte det av.

 

Nätaggregatet verkar helt dött.

 

Det enda som lyser är en grön diod på moderkortet som skall indikera att spänningen är påslagen. Dioden lyser bara om nätsladden är i.

Moderkortet är ett ASUS P4P800 Deluxe.

 

Är det någon som kan ge mig ett tips om felet. Skall den gröna lampan kunna lysa på moderkortet. Enligt instruktion så skall dioden på moderkortet indikera att nätspänningen är på.

 

Blev osäker på om det är nätaggregatet som är trasigt. Kan man ha en sån otur att det nya jag får också är trasigt. Antar att Dustin kontrollerar en sådan sak innan de skickar iväg det nya.

 

Är det någon som har ett tips.

 

Alla nätsladdar är ikopplade på kortet och jag har testat att mäta efter spänningen, men det finns ingen.

 

Mvh Rocky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Är det någon som kan ge mig ett tips om felet. Skall den gröna lampan kunna lysa på moderkortet. Enligt instruktion så skall dioden på moderkortet indikera att nätspänningen är på.

 

Jepp, jag hade ett Abit-moderkort, har jag för mig det var. Där var det en grön diod som lyste för att indikera att det var strömspänning i moderkortet. Jag kollade det i manualen till moderkortet, och där minns jag att det stod.

 

Jag hade tidigare misslyckats totalt med inkopplandet av sladdar på mitt första datorbygge, så att jag blev överlycklig när det bekräftades att jag lyckats. :) Det var min andra dator som byggdes då.

 

Blev osäker på om det är nätaggregatet som är trasigt. Kan man ha en sån otur att det nya jag får också är trasigt. Antar att Dustin kontrollerar en sådan sak innan de skickar iväg det nya.

 

Skickade tillbaka en hårddisk till Dustin för några år sedan. De skickade tillbaka den till tillverkaren direkt. I det här fallet IBM. Hurvida Dustin testar saker eller inte vet jag inte. Jag fick pengarna tillbaka några dagar senare i alla fall.

 

---

/Stefan Eklinder

[inlägget ändrat 2003-07-16 01:16:21 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har likadant chassi och moderskort som dig :) Jag har precis satt ihop min dator och vet att om den gröna dioden lyser så har moderkortet strömm i sig med tillräkligt med spänning oxå. Eftersom den lyser hos dig så borde ju nätagg. fungera.

 

Konstigt att du inte hittar någon spänning när du mäter efter den, det borde ju finnas lite spänning eftersom det får en diod att lysa.

 

Men vad är det mer som får dig att tro att nätagget skulle vara trasigt? Vad händer när du startar datorn osv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att det var nätaggregatet eftersom att jag inte kunde få igång det.

Jag flyttade moderkortet till en annan fungerande burk och det var samnma sak.

Satte in ett annat moderkort i den nya burken och testade. Då fungerade Antec burken.

Det var fel på moderkortet och inte burken. Har pratat med Dustin och de skickar ett nytt så fort jag har skickat in det trasiga.

 

//Rocky

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...