Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Midisynth


- niklas -

Rekommendera Poster

Jag har tidigare lekt med Reason utan synth men vill nu verkligen använda detta trevliga program och undrar vad ni rekommenderar för billiga nybörjarsynthar, gärna några länkar till försäljare på nätet då jag totalt misslyckats att hitta några :-/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Ragnarsson

Ehm... vad vill du göra? Köpa en hårdvarusynth och använda reason som sequencer? Det kan du i så fall glömma eftersom reason inte har MIDI ut.

 

//Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Vad jag är ute efter är ett MIDI-keyboard som jag kan använda till Reason, något i stil med Evolution MK-249C.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spana gärna in någon av M-AUDIO's lösningar. Kör själv med en Oxygen8 com snurrar finfint under både OS9 och OSX. Se till att du helst har en extern strömförsörjning till klaviaturet, eftersom du annars kan få litet skumma 'automagiska automations' när du komponerar.

 

http://www.m-audio.com/products/midiman/keystations.php

 

Köpte själv min synth ifrån DLX Music i stockholm: http://www.dlxmusic.se/

[inlägget ändrat 2003-07-16 17:13:14 av _wobbler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag kan inte hitta den på deras hemsida. Jag har kikat på Oxygen8 tidigare med inte hittat någon som säljer den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säljer den iallafall (köpte min egen rakt över disk). Ring eller mejla till dem. Rolf är snäll och hjälper säkert till -> rolf@dlxmusic.se

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv en MK249C-2 som jag använder till främst Reson. Det fungerar utmärkt, och man behöver inte ha någon extern strömförsörjning till den. Kör du Windows XP så behöver du inte göra mer än att koppla in makapäret i USB porten och börja klinka..

 

Den enda nackdelen jag själv upplevde var att den känns en aning plastig. Den är lätt och väger knappt nånting, så man skulle kunna tro att den bara innehåller luft. :) ..men o andra sidan, den är billig och enligt mig värd vartenda slant!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...