Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Detaljerna gör helheten...


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Tjenixen!

 

Sitter och leker mycket med min Nikon Coolpix775. Lusläst manualen har jag också gjort, men det var en ren händelse som jag fann var man stänger displayen på kamerans baksida. :)

 

Vet i sjutton var det står i manualen, för att jag har inte hittat det. Det var när jag hade tankat över några bilder i datorn som jag fann att displayen var svart, även när jag dragit ur USB-kabeln från kameran.

 

Trodde klart att kameran var död, men det kändes att den jobbade utan att visa något på displayen. Stängde kameran och öppnade den igen.

 

Då kom displayen igång igen.

 

Tryckte på en av knapparna vid sidan om - den där det pekar en pil uppåt till höger om displayen.

 

Oj, displayen dog igen men kameran fortsatte att jobba. Trycker man till samma knapp igen så tänds displayen.

 

Tja, en ren händelse jag upptäckte detta. :)

Något jag kanske missat när jag läst manualen, eller kortsluter jag något man inte ska?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-07-14 17:07:56 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är så man stänger displayen, den tuggar batteri som sjutton annars. Ska läsa manualen en gång till o se om det finns någon text om det. Tycker annars att coolpixen e en kul leksak, eller som min sambo sa nu under semestern "Ska jag ta med den riktiga kameran också?"

 

/Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i den Engelska manualen står det på sidan 10. Hade inte den svenska i närheten men jag skulle tippa på att det är samma sida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tycker annars att coolpixen e en kul leksak, eller som min sambo sa nu under semestern "Ska jag ta med den riktiga kameran också?"

 

Den är kanske lite för dyr ur den synpunkten 'leksak', men det är ju på det sättet man lär sig. Genom att just leka sig fram. :)

 

Tack annars för informationen!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...