Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inläggskvalité


pepino

Rekommendera Poster

Mr Andersson

Det är nog inte sämst, orkar inte sitta och räkna på alla.... Jag hamnade på 6.6 %...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag är sämst till å med brorsan (inte min bror utan brorsan) hade 3.3%

 

[inlägget ändrat 2003-07-11 19:38:13 av Pepino]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad
Jag hamnade på 6.6 %...
Var ser/Hur räknar du ut det?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lärde ju mig det,

 

poäng / inlägg, då ser man ju hur många poäng man har på 100 inlägg...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buhuhuhuhu.....

 

Jag vill åxå känna att jag är en sån hjälpare på eforum, inte ens har jag fått en utmärkelse...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget å hänga läpp för, men om du nu tycker det är viktigt så kan du få en poäng av mig då.

 

Tycker för övrigt det var roligare med eforum innan poängsystemet infördes, brukar själv dela ut poäng lite hur som helst i protest mot poängsystemet.

 

[inlägget ändrat 2003-07-11 19:55:37 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är viktigt, varför ska man annars hjälpa folk?? om man inte får poäng mena jag, det är ju som om man är på webforum jobbar man gratis...

 

Nä nu skoja jag, ta bort poängsystemet...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt.

 

formeln lyder

 

z = (x/y)*100

 

eller skriver man z = (x/y)100 ?? eller nått annat?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

z = 100(x/y) är det nog?

Nja, självförklarande variabelnamn är ju alltid att föredra ;)

InläggskvaliteIprocent=100*antalPoäng/antalInlägg

 

<edit>Fast det är ju semester för en del...

 

 

0x

 

[inlägget ändrat 2003-07-11 20:43:51 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker för övrigt det var roligare med eforum innan poängsystemet infördes, brukar själv dela ut poäng lite hur som helst i protest mot poängsystemet.

Jag föreslår att tabellerna/listorna "Topp 10 poäng" och "Topp 10 utdelade" tas bort. Vill man se medlemmars poäng kan man klicka på användarinfo och för poängstatistik finns fliken "Statistik", som kanske kan kompletteras med "Utdelade poäng".

 

Vidare föreslår jag att listan "Månadens skribenter" flyttas upp, så att den ligger före "Topp 10 skribenter".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att tabellerna/listorna "Topp 10 poäng" och "Topp 10 utdelade" tas bort.

Intressant tanke...Men de infördes väl någon gång av en anledning eller ide'.

 

Vidare föreslår jag att listan "Månadens skribenter" flyttas upp, så att den ligger före "Topp 10 skribenter".

Månadens skribenter, tenderar ju att vara en del chat-top-bemängd lista.

 

Varför inte ta bort alla prestations-listor och förlänga Senast obesvarade till, vad kan det bli, 70?

 

Eller en filterfunktion där man kan välja vad och vilka topten-listor man vill se.

 

Äsch, det är kul med poäng!

 

 

0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Äsch, det är kul med poäng!

 

Visst är då så! Men man ska inte se det så allvarligt, utan mer som en kul grej.

 

Ibland skriver man detaljerade svar och får inte ett enda poäng, medan man ibland undrar varför man fick poäng.... tex här, //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=246978#247584 , TRE poäng!! ;)

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-07-11 22:12:25 av Mr Andersson]

[inlägget ändrat 2003-07-11 22:14:06 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äch det går ju inte att räkna så... många av oss var betydligt mer aktiva (och skrev kanske också bättre svar) innan poängsystemet infördes (vilket jag med många andra är emot). Så några löjliga "inläggskvalite" uträkningsformler är totalt meningslössa liksom trådar som den här.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Drygt 12%! :-)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Divine Light
Äch det går ju inte att räkna så... många av oss var betydligt mer aktiva (och skrev kanske också bättre svar) innan poängsystemet infördes (vilket jag med många andra är emot). Så några löjliga "inläggskvalite" uträkningsformler är totalt meningslössa liksom trådar som den här.

 

Jag var helt klart mer aktiv förut, inne på tredje året på forumet nu och endast 436 inlägg, men jag ska väl inte klaga med en kvalité på 7,3% :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är du dryg??

 

Dissa inte mina trådar, men jag håller med om att poängsystemet suer...

 

Edit:

 

Lungade ner mig lite...

 

[inlägget ändrat 2003-07-12 10:47:10 av Pepino]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att tabellerna/listorna "Topp 10 poäng" och "Topp 10 utdelade" tas bort. Vill man se medlemmars poäng kan man klicka på användarinfo

 

Argh! Nej.. Jag var inte på den listan ett tag (pga Cariad om jag minns rätt, som har fått hur många poäng som helst ;P), och jag märkte vad "jobbigt" det var att behöva klicka för att se om man fått något poäng, istället för att bara kolla topp-10-listan ;)

 

Ciao,

Anders

- som EGENTLIGEN inte tycker att poängen spelar någon större roll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ändå undra över lite stavningar och ord, vad betyder egentligen dissa?

 

 

0x - törs ställa frågor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...