Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

M-Audio Audiophile 2496 och mikrofon


moster67

Rekommendera Poster

Hej,

 

Läste på ngn web-sida att M-Audio Audiophile 2496 och mikrofon in-jackad direkt på kortet är ingen vidare bra lösning. Det skall visst användas en pre-amp för mikrofonen.

 

Jag vill bygga upp en home-studio hemma med datorn och såg Studio-tidningens köptips där ovan nämnda ljudkort är föreslaget. Min budget är "limited" men jag vill sjunga också, inte bara spela klaviatur. Då jag inte har några större ambitioner, bara som hobby, går det att använda M-Audio Audiophile 2496 och mikrofon in-jackat på kortet ändå ??

 

tacksam för råd.

 

Moster67

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan moster

 

Du kan använda kortet utan mixer men eftersom Preampen är en Mic förstärkare så blir det MYCKET bättre med en mixer.

Om du inte köper en mixer måste du byta kabel på M-Audio kortets baksida efter du har lagt till din sång.

 

Använder du en mixer så kan du ha allt ikopplat i mixern och välja vad du vill spela in.

 

M-Audio tillsammans med ett litet mixerbord (typ Behringer Eurorack UB502, kostar ungefär 690 SEK ),som har 1 inbyggda mic-preamp för micken och 1 stereokanal för synten (dessutom så går det att använda tape in som ytterligare stereo kanal) som funkar helt ok till en minimal studio.

 

 

Länk till behringers hemsida med mixrar och svenska handböcker och priser

http://www.behringer.com/02_products/groupindex.cfm?mid=2&smid=3&lang=eng

 

Det finns naturligtvis andra tillverkare än Behringer, där kan nog din musikaffär hjälpa dig med rätt val.

 

Hoppas detta hjälper dig i din kreativitet.

 

//Basisten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...