Just nu i M3-nätverket
Jump to content

GeForce eller TNT2

Zleepless

Recommended Posts

Hola!

Jag går i grafiktankar. Jag har en pII/450 med 64 MB.

Jag ska skaffa ett nytt grafikkort men kan inte avgöra vilket som passar bäst. Jag sysslar mycket med Photoshop och är inte nån gamer men vill ändå kunna köra spel i stil med Unreal Tournament, Q3 och alla andra manliga spel. Är Creatives GeForce 256 grymt i förhållande med tex ASUS V3800 TNT2 Deluxe 32Mb vad beträffar 2d-grafik? Jag hade inte tänkt mig DDR varianten... Vad jag undrar är alltså vilket kort som har bäst hastighet totalt, 2d/3d.

GeForce helt klart. Det avlastar processorn

och är snabbare än TNT2 i både 2D/3D.

Om du tänker spela mycket skulle 128 MB internt inte vara helt fel...

//Anders

Okej då vet jag det.

Men en grej som jag hittills inte funnit angående GeForce är om de finns med TV-utgång. Jag har DVD-spelare och GeForce klara ju av att hantera mpeg-2 dekodning. Men om kortet inte har nån TV-utgång är det lagom skoj.

Finns det nån variant på GeForce som har det? Annars kanske det finns nåt kort som inte suger helt i förhållade till GeForce som _har_ den möjligheten?

MVH

//Zleepless

Oscar Rydberg

De flesta Asus kort har det, iaf Asus V3800TNT2 (både tv ut & in & 3dglasögon), så deras AsusV6800 (ngt i den stilen) har det säkerligen också. (Iaf TV out)

Och det är alltså ett GeFORCE. Plus att Asus gör MYCKET BRA kort!

Mattias Björck

Blir det bra bild med tvout på grafikkortet utan mpeg2-kort?

Har kört tvout med bara g-kortet (stb4400 och enbart spel iofsig) och avsaknaden av kontrast är katastrofal, varför skulle det bli bättre med dvd?

Har det o göra med avkodningen i geforce kortet?

/M.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...